اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قرآن پژوهان برتر جشنواره قرآن‌پژوهی و طب تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در مراسم اختتامیه جشنواره ملی قرآن‌پژوهی و طب از 14 نفر از قرآن‌پژوهان برتر تجلیل به عمل آمد.

قرآن پژوهان برتر جشنواره قرآن‌پژوهی و طب تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم اختتامیه جشنواره ملی قرآن‌پژوهی و طب عصر جمعه با حضور معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد.
در این جشنواره پس از بررسی 114 اثر منتخب که از میان هزار و 400 اثر پژوهشی ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انتخاب شده بود، 14 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شده و از صاحبان این آثار تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم از بهمن توان از اراک، حسن کریمی‌یزدی از قم، فرهاد پورفرضی از اردبیل، مسعود فردوسی از اصفهان، اسلام آقاپور از کمیته راهبردی قرآن‌پژوهی و طب، داود فرج‌زاده از دانشگاه بقیه‌الله، محمد آقاجانی از کاشان، محمد رسولی از هرمزگان، مسعود نیک فرجام از اراک و حمدالله مشتاقی از شهرکرد تجلیل شد.
همچنین مرضیه بیگم سیاه‌پوش از قزوین، آذر آوازه از زنجان، فاطمه سفیدی از قزوین و حکیمه حیدری از سبزوار از دیگر کسانی بودند که آثار آنها مورد تجلیل قرار گرفت.
نخستین جشنواره ملی «قرآن‌پژوهی و طب» با هدف تقویت و توسعه فضای معنوی مبتنی بر قرآن کریم در دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه قرآن و سلامت در روزهای اول و دوم دی ماه در دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد.
تجلیل از تلاش‌های قرآنی آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی مهم‌ترین بخش از برنامه‌های روز نخست این جشنواره بود.
در مراسم افتتاحیه این کنگره نیز علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، قانعی، معاون وزیر بهداشت، آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه و همچنین آیت‌الله مکارم‌شیرازی به ایراد سخن پرداختند.
مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت نیز در پیامی به نخستین جشنواره قرآن‌پژوهی و طب با اشاره به ضرورت‌های موجود در برگزاری این جشنواره اظهار کرد: امروز با استعانت از ذات پروردگار، در نخستین جشنواره ملی «قرآن‌پژوهی و طب» که حاصل برگزاری جشنواره‌های قرآن‌پژوهی و طب دانشگاه‌های علوم پزشکی طی یک سال گذشته بوده گردهم آمدیم تا ضمن تجلیل از مقام شامخ علمی مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در زمینه قرآن‌پژوهی و تلاش‌های بی‌شائبه عزیزان دست‌اندرکار این جشنواره ملی، در سایه‌سار قرآن آیینه دلمان را صیقل دهیم.
وی در ادامه این پیام آورده است: جرعه‌نوشی از کوثر زلال قرآن کریم که به برکت عنایت و توجهات امام زمان(عج) و پیروزی انقلاب و حاکمیت جمهوری اسلامی فراهم شده نیاز به گسترش و تعمیق معارف اسلامی در جامعه ما بیشتر کرده است، به همین خاطر در راستای پاسخگویی به همین نیاز معنوی، برگزاری نخستین جشنواره قرآن پژوهی و طب را با حضور برگزیدگان این کنگره از سراسر کشور باید به فال نیک گرفت.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد، در آینده با برگزاری چنین جشنواره‌های ارزشمندی بتوانیم با اهتمام جدی به تعمیق و گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه دانشگاهی بپردازیم و ضمن بهره‌گیری از آیات مبارک قرآن زمینه‌های مناسب برای بهره‌مندی تمام اقشار جامعه دانشگاهی به ویژه اساتید و اعضای هیئت علمی از این خوان پر نعمت الهی را فراهم کنیم و در نهایت گام مهمی در زمینه نیل به دانشگاه دینی و اسلامی و ارائه‌ الگوی مناسبی به جهانیان به یمن عنایت و توفیق الهی موفق باشیم.
در قسمت دیگری از این پیام آمده است: بدون شک برای پیشبرد اهداف قرآنی و و انطباق علوم پزشکی با آموزه‌های دینی، لزوم بهره‌گیری از توان و قابلیت اندیشمندان حوزه‌های علمیه و استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به شدت احساس می‌شود و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند راه را برای تحقق این امر مهم هموار سازد.
وحید دستجردی در ادامه این پیام تاکید کرد: بر همه ما تکلیف است در راستای توسعه و ترویج فرهنگ تابناک قرآن کریم و مکتب اهل‌بیت(ع) بکوشیم و برای نیل به اهداف والای اسلامی و نهادینه کردن آموزه‌های وحیانی در جامعه دانشگاهی به منظور محقق شدن «دانشگاه اسلامی» مجاهدت کنیم.
در پایان این پیام آمده است: از همه مسئولان و عزیزانی که در برگزاری شایسته این دوره جشنواره تلاش کرده‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنم و استمرار برگزاری این جشنواره را به ویژه در عرصه علمی پژوهشی که موجب زمینه‌سازی بیشتر برای تامل و تدبر در آیات قرآن می‌شود، از خداوند بزرگ خواهانم.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول