اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت ادامه واردات

کوچکی‌نژاد: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رشت در مجلس گفت: در صورت ادامه روند واردات بی‌رویه به طور قطع نمایندگان استیضاح و سئوال از وزیر را مطرح می‌کنند.

کوچکی‌نژاد: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود
جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به موضوع نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: پس از افشای اختلاس بزرگ کشور اعتماد مردم کمی پایین آمده بود از این رو با استیضاح وزیر اقتصاد با امضای 27 نفر از نمایندگان، وی از مردم عذرخواهی کرد.
وی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه با معرفی شرکت کنندگان در فساد اقتصادی کشور، این امر را شفاف‌سازی کند، ابراز داشت: در این راستا معرفی نمایندگانی که در این فساد نقش داشته‌اند نیز ضرورت دارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، شفاف‌سازی پرونده اختلاس کنندگان را در انتخابات آینده بسیار تاثیر گذار دانست و خاطرنشان کرد: نمایندگان قسم خورده‌اند که در بیت‌المال دست درازی نکنند از این رو باید به ملاک‌هایی که برخی رعایت نکرده‌اند بیشتر توجه شود.

* استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در صورت ادامه واردات پیگیری می‌شود
 
وی با بیان اینکه واردات میوه و مرکبات بسیاری از کشاورزان و باغداران را نگران کرده است، ابراز داشت: واردات میوه به گونه‌ای شدت یافته که شهرهای شمالی کشور تبدیل به میزبان مرکبات خارجی شده‌اند. کوچکی‌نژاد اذعان داشت: ما وزارت جهاد کشاورزی را محور اصلی واردات می‌دانیم.
وی تاکید کرد: در صورت ادامه روند واردات بی‌رویه به طور قطع نمایندگان به این مسئله ورود کرده و استیضاح و سئوال از وزیر را مطرح می‌کنند و فشارهایی را نیز به وزارت جهاد کشاورزی خواهند آورند.
نماینده مردم  رشت در مجلس با اشاره به فراوانی میوه و مرکبات در شمال کشور، خاطرنشان کرد: با تغییر برنامه پنجم و قوانین واردات به نفع جهاد کشاورزی و تدوین قانون جدید، جهاد کشاورزی محور اصلی واردات قرار گرفته است.
وی با تاکید بر نقش وزیر در واردات میوه و مرکبات، یادآور شد: تا زمانی که نیازی به محصولی در کشور نداریم نباید مبادرت به واردات کنیم زیرا این اقدام ضربه سختی به کشاورزان وارد می‌کند و کشاورزی را نیز به ورطه نابودی می‌کشاند و سال گذشته نیز واردات بی‌رویه‌ای از برنج‌های خارجی داشتیم.
کوچکی‌نژاد، با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی عملکرد قابل قبولی نیز دارد، عنوان داشت: وزارت جهاد کشاورزی باید درباره واردات برنج و مرکبات از قوانین موجود استفاده کند.
وی افزود: طبق قانونی که ما تصویب کردیم، محور اصلی در بحث واردات وزارت جهاد کشاورزی است و اگر کمبود قوانین وجود دارد ما آماده هر گونه همکاری در این زمینه هستیم.
نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: در صورت ادامه این روند وزیر کشاورزی به صحن علنی مجلس دعوت می‌شود و باید پاسخگوی نمایندگان باشد.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول