اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش بزرگ بصیرت عاشورایی در قوچان به پایان رسید

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ بصیرت عاشورایی در شهرستان قوچان پس از هفت شب به کار خود پایان داد.

همایش بزرگ بصیرت عاشورایی در قوچان به پایان رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد عرفان در مراسم برنامه بصیرت عاشورایی در قوچان اظهار داشت: عبادت، بندگی و اخلاص سه درس بزرگ حادثه کربلا است. 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در حادثه کربلا عبادت محوری‌ترین هدف قیام بوده است، افزود: این عبادت در نماز و قرائت قرآن از ورود امام حسین به کربلا آغاز و در روزهای آخر به اوج خود می‌رسد.
عرفان ادامه داد: بندگی یکی دیگر از درس‌های کربلا است، بدین معنا که در کنار عبادت عبد پروردگار باشی و به فرامین الهی عمل کنید.
پژوهشگر حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در حادثه کربلا تمام افراد عبد خداوند و پیرو امام زمان خود بودند و هنگامی که امام حسین مکه را ترک می‌کرد به زائران خانه خدا گفت که هر که می‌خواهد پیرو من و رستگار شود با ما همراه شود و بسیار از افراد عبادت را بر عبد بودن ترجیح دادند، این در حالی بود که در آن زمان عبد بودن بالاتر از عبادت بوده است.
وی افزود: اخلاص یکی دیگر از درس‌های قیام امام حسین بود و تمام یاران امام حسین(ع) با اخلاص پا به صحرای کربلا گذاشتند و مزد زحمات خویش را نیز با شهادت گرفتند.
عرفان افزود: این در حالی است که امروز کسی با اخلاص اقدام به انجام کاری نمی‌کند و بیشتر افراد به دنبال کسب شهرت و مقام هستند.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام رحمانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان داشت: همایش بزرگ بصیرت عاشورایی برای دومین بار به مدت هفت شب در شهرستان برگزار شد که همچون سالهای گذشته با استقبال پرشور مردم روبه رو شد.
وی افزود: این همایش با هدف افزایش بصیرت عاشورایی و آگاهی مردم از مسائل روز و جریان فتنه و نفاق برگزار شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول