اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محور شاهرود ـ سبزوار

آسفالت جاده‌ای که به انتها نرسیده لکه‌گیری می‌شود

خبرگزاری فارس: آسفالت 20 کیلومتر مانده به سبزوار از محور شاهرود به سبزوار با تاخیر چند ماهه آغاز شد.

آسفالت جاده‌ای که به انتها نرسیده لکه‌گیری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار به نقل از روابط عمومی شهرداری سبزوار، وضعیت بسیار اسف‌بار و نامطلوب آسفالت این جاده به حدی بود که تردد وسایل نقلیه را مختلط کرده بود.
با آغاز مرمت این محور رانندگان و مسافرانی که از آن تردد می‌کردند خوشحال و مسرور از روند اجرای طرح مصصم بودند که تا پایان سال جاری تا ورودی شهر سبزوار این محور کاملا بازسازی و مرمت می‌شود و از دست‌اندازها و چاله‌های عمیقی که در محور به وجود آمده است راحت می‌شوند.
در ابتدا سرعت عمل شرکت پیمانکار این نوید را می‌داد که اجرا طرح با سرعت به پایان برسد ولی در میانه راه تعطیلات گاه و بیگاه این شرکت نه تنها مردم و رانندگان را از مرمت سریع محور ناامید کرد بلکه مشکلات دیگری نیز بر مشکلات جاده افزود.
شرکت پیمانکار برای باز بودن محور یک لاین جاده را شن‌ریزی و گاه تا ارتفاع یک متر خاکریزی می‌کند تا محوری که در آینده قرار است ساخته شود جاده‌ای مطلوب و با کیفیت باشد.
البته تلاش این شرکت قابل تحسین بود ولی این تا زمانی زیبا و جالب بود که حوزه قضایی داورزن این شرکت را مجبور به تمیز کردن خاکروبه‌ها و سنگ‌ریزه‌های موجود در قسمت دیگر جاده می‌کرد که این امر باعث شده بود تا از پرتاپ سنگ‌ریزه‌ها به سمت خودروهای در حال تردد عقب‌تر جلوگیری شود.
با خروج اتمام جاده در حوزه استحفاظی داورزن این شرکت کمتر توجهی به این موضوع داشته و غالبا هنگام تردد وسایط نقلیه سنگ‌ریزه‌های فراوانی از زیر لاستیک‌ها به سوی دیگر خودروهای در حال تردد پرتاپ می‌شود که البته شکستن شیشه‌ها کمترین هزینه‌ای است که بر دوش رانندگان می‌گذارد.
کندی کار این شرکت از دیگر مواردی است که احتمالا مرمت آن را باید سال‌ها به انتظار نشست.
از هم اکنون می‌توان سردی هوا، نبود اختصاص اعتبارات مصوب و ده‌ها اما و اگر دیگر را از مواردی عنوان کرد که قطعا به عنوان دلیل از سوی شرکت مربوطه و یا اداره راه و ترابری یاد کرد.
اما نکته‌ای که بیشتر از دیگر مشکلات این محور خودنمایی می‌کند آسفالت قسمتی از جاده است که  هنوز افتتاح نشده لکه‌گیری  هندسی در آن در حال انجام است و چهره آسفالتی که هنوز افتتاح نشده را مخدوش کرده و عمری چند ساله به آن داده است
قطعا علاوه بر سردی هوا ضعف نظارت بر شرکت پیمانکار از دیگر دلایل مهمی است باید در دستور کار مدیران ارشد اداره راه و ترابری قرار گیرد.
به هر تقدیر این یک ضعف بسیار بزرگ برای مدیران شرکت پیمانکار و مسئولان ناظر بر این پروژه است که علیرغم صرف بودجه‌های میلیاردی برای این گونه پروژه‌ها خطاهای به این واضحی در حال رخ دادن است.
نگارنده بر این نظر است که نظارت و اجرا قوانین سختگیرانه برای جلوگیری از حیف و میل اموال بیت‌المال ضروری است و این حقیقتی که متاسفانه تا حدودی مغفول مانده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول