اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان خبر داد

آموزش حقوق شهروندی به کارکنان اداره‌های گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان از آمادگی آموزش حقوق شهروندی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد.

آموزش حقوق شهروندی به کارکنان اداره‌های گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابوطالب اصغری عصر امروز در هفتمین جلسه کارگروه حقوق شهروندی گیلان به تشکیل کمیته علمی حقوق شهروندی در بسیج حقوقدانان این استان اشاره کرد و اظهار داشت: کارگاه‌های ضمن خدمت آموزش حقوق شهروندی برای کارکنان تمام دستگاه‌های اجرایی گیلان برگزار می‌شود.
وی آموزش‌های حقوق شهروندی را به صورت عمومی عنوان کرد و افزود: کمیته‌ای برای تدوین سرفصل‌های آموزشی تشکیل می‌شود.
اصغری بر اطلاع‌رسانی حقوق شهروندی در اماکن عمومی تاکید کرد و ابراز داشت: بحث حقوق شهروندی و رعایت آن در بعد حاکمیتی حائز اهمیت است.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان ایجاد تعامل و هماهنگی با جامعه هدف و همچنین استفاده از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل آنها در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی را از اهداف این سازمان برشمرد.
وی تشکیل انجمن‌های علمی گروه‌های مختلف حقوق جزایی، عمومی و بین‌الملل در قالب طرح شجره طیبه صالحان را از اولویت‌های سازمان بسیج حقوقدانان در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر 12 کانون بسیج حقوقدانان در شهرستان‌های مختلف گیلان فعال است.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان ایجاد تفکر بسیجی در جامعه هدف را یکی دیگر از اهداف این سازمان ذکر کرد و ادامه داد: اعتقاد داریم هر جا تفکر بسیجی حاکم باشد قانون‌گریزی جای خود را به قانون‌مندی می‌دهد و ناهنجاری‌های مختلف با حاکمیت روحیه بسیجی برطرف می‌شود.
اصغری، رشد آگاهی حقوقی شهروندان در پیشگیری از وقوع جرم را تاثیرگذار خواند و اذعان داشت: نخبه‌پروری و شناسایی استعدادهای درخشان حقوقدانان از دیگر اهداف این سازمان است.
وی از ایجاد کانون حقوقدانان بسیجی در شهرستان‌های گیلان خبر داد و ابراز داشت: کانون حقوقدانان بسیجی برای برطرف کردن مشکلات و در راستای گسترش شعبه‌های سازمان بسیج حقوقدانان در شهرستان‌ها دایر می‌شود.
اصغری استفاده از حقوقدانان متخصص در کانون حقوقدانان شهرستان‌ها را از جمله مزایای این مراکز عنوان کرد.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان کمک به اسلامی شدن حوزه قضا و وکالت را از دیگر اهداف این سازمان ذکر کرد و یادآور شد: شناسایی مشکلات و معضلات حقوقی استان از اهداف این سازمان است.
وی با اشاره به اقدام‌های سازمان بسیج حقوقدانان گیلان، تصریح کرد: ارائه مشاوره حقوقی و آموزش رایگان به آحاد مردم از جمله اقدام‌های این سازمان است.
اصغری خاطرنشان کرد: این مشاوره توسط مشاوران حقوقی عضو سازمان بسیج حقوقدانان استان با حضور در مساجد و پایگاه‌های از پیش تعیین شده به شهروندان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه سازمان بسیج حقوقدانان گیلان از خرداد سال 89 فعالیت خود را آغاز کرده است، اذعان داشت: تعداد 350 نفر از قضات دادگستری، سردفتران اسناد رسمی، وکلای دادگستری و قوه قضائیه، اساتید حقوقی دانشگاه و نمایندگان حقوقی اداره‌ها و سازمان‌ها در این مدت به عضویت سازمان بسیج حقوق‌دانان گیلان در آمدند.

*آموزش حقوق شهروندی به‌روز شود
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه خواستار به‌روز شدن آموزش حقوق شهروندی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان شد و گفت: آموزش حقوق شهروندی به شیوه سنتی نیاز به تغییر دارد.
محمد حسن‌پور با تاکید براینکه مردم باید بتوانند حقوق خود را از دستگاه‌های اجرایی مطالبه کنند، تصریح کرد: نظارت بر سازمان‌ها و اداره‌ها باید جدی‌تر انجام شود و مسئولان پاسخگوی مطالبات مردم باشند.
انتهای پیام/ص20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول