اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تجلیل از 90 پژوهشگر

اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش در مشهد ‌برگزار شد‌

خبرگزاری فارس: جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش پس از پنج روز برگزاری با تجلیل از 90 پژوهشگر برتر توسط مقامات استانی شب گذشته در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش در مشهد ‌برگزار شد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد بشرویی، شب گذشته در مراسم اختتامیه نمایشگاه پژوهش در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، اظهار داشت: برای پنجمین سال متوالی نمایشگاه پژوهش و فن‌آوری را در حجم و ابعاد گسترده برگزار کردیم و استان خراسان رضوی توانمندی‌ها و قابلیت‌های علمی و فرهنگی خود را به نمایش گذاشت و همچنان نشان داد که از ظرفیت‌های انبوه در سطوح ملی و فراملی برخوردار است.
دبیر جشنواره و نمایشگاه پژوهش و فن‌آوری استان خراسان رضوی افزود: در سال‌های گذشته جشنواره و نمایشگاه استان رتبه برتر در سطح کشور را همواره کسب کرده است که این نشان از همت و همکاری جوانان پژوهشگر استانی دارد.
بشرویی خاطر نشان کرد: حضور علاقه‌مندانه و شوق‌انگیز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دستگاه‌های اجرایی، موسسات آموزشی پژوهشی، واحدهای تولیدی برای ارائه دستاوردها و نیز استقبال گسترده عمومی اعم از عوام و نخبگان مجموعه کاملی از جریان شتابان توسعه دانش و نوآوری استان بود.
وی در ادامه افزود: طرح برگزاری جشنواره نمایشگاه پژوهش و فناوری استان در جلسه دوم آذر 90 در ستاد طرح به ریاست استاندار خراسان‌رضوی و با عضویت روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی با اهداف تبیین اهمیت پژوهش و فن‌آوری، معرفی دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان، تقویت روحیه تحقیق، فعالیت‌های علمی و فن‌آوری در جوانان و نوجوانان، زمینه‌سازی کاربردی شدن پژوهش‌ها و افزایش تعامل و هم‌افزایی و همگرایی مراکز آموزشی و پژوهشی، دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های تولیدی، شناسایی و بسترسازی برای حمایت از نخبگان. نیز فرهنگ‌سازی و عمومی‌سازی پژوهشی به تصویب رسید.
وی افزود: برای عملیاتی کردن اهداف ستاد 9 کمیته با عناوین علمی، پژوهشی مردم و زندگی، برگزاری نمایشگاه، اطلاع‌رسانی، آموزش و پرورش، برگزاری همایش‌ها، برگزاری مسابقات علمی، پژوهش و معنویت، فن بازار و بورس ایده به ریاست روسای دانشگاه‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.دبیر جشنواره و نمایشگاه پژوهش و فناوری استان افزود: کل فضای نمایشگاهی در این جشنواره به میزان 20 هزار مترمربع و یا 12 هزار 500 متر مربع فضای مفید در اختیار پژوهشگران قرار گرفت ضمن اینکه در سال 86، 2 هزار 500 متر فضا، 87 5 هزار و 200 متر مربع و در سال‌های 88 و 89 ، 9 هزار 350 مترمربع بوده است.
در ادامه محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: روند حرکت انقلاب اسلامی فرهنگی و علمی بوده است و فرهنگ ما از آموزه‌های اسلامی است و در قرآن علم بالاتر از خون شهید شمرده شده است و اکنون باید خراسان را پایگاه علم، فرهنگ و هنر در ایران و منطقه دانست که صد البته از قدیم‌الایام این گونه بوده است.            وی افزود: اکنون آمادگی برگزاری کنفرانس‌های علمی منطقه‌ای، سمینارهای تخصصی، مسابقات بین‌المللی و...را در خراسان رضوی داریم.
صلاحی خاطر نشان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش تهران دوهزار مترمربع است ولی ما 20هزار مترمربع داریم که این نشان از پیشرفت و سازندگی ما است ضمن اینکه شاهد حضور تمامی دانشگاه‌ها، حوزه علمیه، پارک علم و فناوری و دیگر دستگاه‌ها بودیم.
در پایان این مراسم 90 نفر از برترین‌های استان شامل 9 نفر پژوهشگر برتر حوزه علوم انسانی، 12 نفر پژوهشگر برتر دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی، هفت نفر دانشجویان برتر پژوهش و فناوری و شش نفر دانش‌آموز، 9 نفر فناوران برتر، سه پژوهشگر برتر حوزه آموزش و پرورش، شش نفر پژوهشگر طرح‌های برتر حوزه توسعه روستایی، هفت موسسه مرکز رشد و واحد صنعتی، چهار دستگاه اجرایی برتر و 27 نفر صاحبان ایده‌های برتر توسط استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد، معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی مورد تجلیل و سپاس قرار گرفتند و بدین صورت جشنواره و نمایشگاه پژوهش و فن‌آوری خاتمه یافت.
انتهای پیام/ش10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول