اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه سال‌جاری صورت گرفت

صدور 5 هزار گواهینامه استاندارد در اداره استاندارد خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر گفت: طی 9 ماه سال جاری 5 هزار و 419 گواهینامه انطباق با استاندارد ملی در اداره استاندارد این شهرستان به ثبت رسیده است.

صدور 5 هزار گواهینامه استاندارد در اداره استاندارد خرمشهر
سیدصادق شریفی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی به دلیل وظایف ذاتی خود و برای برآورده شدن حقوق شهروندان ایرانی تحت هیچ شرایطی اجازه ورود کالاهای بی‌کیفیت را نخواهد داد.
وی افزود: در راستای کنترل کیفیت و مرغوبیت اقلام کالاهای وارداتی طی 9 ماه سال جاری 8 هزار و 419 فقره اظهارنامه از سوی گمرک به این اداره ارجاع شده است.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر تصریح کرد: از این تعداد اظهارنامه 7 هزار و 200 مورد در عملیات نمونه‌برداری قرار گرفته و در نهایت برای 5 هزار و 419 محموله وارداتی، گواهینامه انطباق با استاندارد ملی صادر شده است.
وی اضافه کرد: همچنین 92 محموله نامرغوب شناسایی شده و به‌علت مغایرت با استاندارد با همکاری گمرک به خارج از کشور مرجوع شد.
شریفی‌نسب خاطرنشان کرد: ارزش اقلام نامرغوب مرجوع‌سازی شده بیش از یک میلیون دلار ارزیابی شده که از این لحاظ از ورود خسارت مستقیم به میزان بیش از 14 میلیارد ریال به مصرف کنندگان داخلی جلوگیری به عمل آمده است.
وی با اشاره به عمده اقلام نامرغوب در این خصوص گفت: اسباب‌بازی، لوازم برقی خانگی، قطعات کامپیوتر، لاستیک، الکتروموتور و کولرگازی بوده است.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر همچنین عنوان کرد: همچنین برای 2 هزار و 270 محموله دیگر نیز که مشمول مقررات استاندارد اجباری نبوده است با انجام 6 هزار و 810 مورد آزمون مختلف، صرفاً عملیات شناسایی و تعیین ماهیت کالا به عمل آمده است.
وی افزود: در ضمن در این مدت 421 محموله در حال صدور به خارج از کشور که مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده با ارزش بالغ بر 25 میلیارد ریال و با وزن بیش از 680 تن، 421 فقره گواهینامه انطباق با استاندارد ملی صادر شده است.
شرفی‌نسب در پایان اظهار داشت: همه تلاش این اداره در راستای استانداردسازی محصولات و کیفیت‌بخشی به اقلام مصرفی برای عرضه به مردم است.
انتهای پیام/م20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول