اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه امسال صورت گرفت

انجام 1659 مورد عملیات توسط آتش‌نشانان همدانی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: در 9 ماه سال جاری یک هزار و 659 مورد عملیات توسط آتش‌نشانان همدانی انجام شد.

انجام 1659 مورد عملیات توسط آتش‌نشانان همدانی
رضا عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از اجرای یک هزار و 695 مورد عملیات توسط آتش‌نشانان همدان در 9 ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد عملیات‌ها یک هزار و 121 مورد آن مربوط به اطفای حریق و 538 مورد آن نیز مربوط به عملیات امداد و نجات بوده است.
وی هزینه‌های مواد مصرفی برای سازمان را 637 میلیون و 838 هزار و 300 ریال دانست و ادامه داد: در این مدت آمار کل صدور پایان کار ساختمانی 785 مورد و پروانه ساختمانی نیز یک هزار و 58 مورد بوده است.
به گفته مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان در این مدت تعداد 5 هزار و 33 نفر آموزش‌ دیده‌اند که این مهم از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی، تعداد عملیات‌های مربوط به اطفای حریق در حوزه دورن‌شهری را 954 مورد و برون‌شهری را نیز 167 مورد اعلام کرد و ادامه داد: 99 عملیات اطفای حریق در واحدهای مسکونی، 59 مورد تجاری، 104 مورد اداری، 29 مورد در واحدهای صنعتی، 56 مورد فرهنگی ـ مذهبی، پنج مورد بهداشتی ـ درمانی، 19 مورد ورزشی، 20 مورد ورزشی و 29 مورد نیز در فضای سبز رخ داده است.
عسگری خاطرنشان کرد: 213 مورد در مناطق مزروعی، سه مورد عملیات نیز در انبار علوفه، 233 مورد در زمین بایر، 91 مورد وسیله نقلیه و 160 مورد نیز در دیگر زمینه‌ها بوده است.
وی با بیان اینکه 475 مورد از عملیات امداد و نجات در حوزه دورن‌شهری و 63 مورد نیز در حوزه برون‌شهری بوده است، بیان داشت: علت بروز حادثه در سه مورد مربوط به برق، دو مورد گازگرفتگی، 13 مورد نشت گاز، پنج مورد به دلیل ایراد در سیستم دودکش، 19 مورد آب گرفتگی، چهار مورد ترکیدگی لوله و نشت آب، هفت مورد ریزش آوار و هشت مورد نیز سقوط در چاه بوده است.
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان هفت مورد سقوط از ارتفاع، دو مورد سقوط اجسام، یک مورد غرق شدن، یک مورد کشف جسد و دو مورد خودکشی را از دیگر عملیات‌های انجام شده در بخش امداد و نجات برشمرد و ادامه داد: 60 مورد نیز مربوط به آسانسور، 67 مورد ماندن پشت درب منزل یا محبوس شدن در اتاق، هشت مورد گیر کردن در خودرو، یک مورد گیر کردن اعضا لای نرده، 83 مورد تصادف، 71 مورد گیر کردن انگشتری یا واشر در انگشت، نجات حیوانات 34 مورد، مهار حیوانات 69 مورد و 54 مورد سایر موارد بوده است.
وی در ارتباط با تعداد نفرات آسیب‌دیده در بخش عملیات‌ "اطفای حریق" و "امداد و نجات" اظهار کرد: در این مدت یک مأمور و 23 غیر مأمور در راستای انجام عملیات اطفای حریق مصدوم و مجروح شده‌اند که تعداد نفرات آسیب‌دیده در بخش امداد و نجات نیز 148 مورد بوده است و 21 نفر نیز در این بخش فوتی داشته‌ایم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول