اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

برگزاری جشن هزارمین پیوند کلیه در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از برگزاری جشن یک‌هزارمین پیوند کلیه در سال جاری در این استان خبر داد.

برگزاری جشن هزارمین پیوند کلیه در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی ظهر امروز در مراسم انتخاب هیئت مدیره و بازرس مجمع خیران سلامت گیلان این مجمع را راهگشای مسیر در امر سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: مقوله سلامت از هر نظر در معرض مشکلات و خطر در جهان است.
وی تشخیص بیماری‌‌های مزمن، قلبی عروقی و سرطان را بهتر از گذشته دانست و افزود: عرضه این خدمات گران است و باید در این زمینه فعالیت‌هایی برای کمک به مردم انجام شود.
بهبودی پیوند اعضا در کشور را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: انجام همودیالیز، پیوند کلیه و دیگر اعضا در استان‌های مختلف آغاز شده و سال‌هاست که پیوند دو عضو کلیه و چشم در گیلان انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پیوند سیصدمین پیوند کلیه در استان اشاره کرد و گفت: امسال جشن پیوند هزارمین کلیه در گیلان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه حوزه درمان وسیع است، خاطر نشان کرد: خیران در زمینه اهدای زمین، ساخت مراکز بهداشتی درمانی، خرید آمبولانس، دستگاه همو دیالیز و ... کمک می‌کنند.
بهبودی از 442 مورد کمک خیران استان در مدت پنج سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: اهدای دستگاه همو دیالیز در لنگرود، اهدای زمین و ساختمان درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی رشت، کمک برای ساخت مراکز بهداشتی درمانی در مناطق مختلف گیلان و تامین تجهیزات بیمارستانی از جمله کمک‌های خیران سلامت استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تجهیزات پزشکی را از نیازهای روز در عرصه سلامت برشمرد و یادآور شد: نداشتن بیمارستان فوق تخصصی اطفال از مشکلات مهم در استان بوده و در حال حاضر بیمارستان اطفال 17 شهریور رشت کد اعتباری دریافت کرده و خیران می‌توانند در تجهیز آن کمک کنند.
وی اهدای دو هکتار زمین بیمارستان 160 تختخوابی لاهیجان را از جمله اقدام‌های خیران در عرصه سلامت اعلام کرد و بیان داشت: بیمارستان 32 تختخوابی رودبار به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
بهبودی با بیان اینکه بیمارستان 32 تختخوابی شفت بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اذعان داشت: ماهانه 450 آنژیوگرافی در بیمارستان حشمت رشت صورت می‌گیرد و دستگاه دوم آنژیوگرافی به‌زودی در این بیمارستان راه‌اندازی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به راه‌اندازی بخش IVF در رشت اشاره کرد و افزود: تا کنون 200 نفر در بحث نازایی تحت درمان قرار گرفتند.
وی هزینه درمان نازایی در مراکز خصوصی را چهار میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: هزینه درمان نازایی در بیمارستان دولتی یک میلیون و 300 هزار تومان است.
بهبودی از ساخت مرکز بهداشتی درمانی و اجارگاه به طور کامل توسط خیران خبر داد و اظهار داشت: یک میلیون و 50 هزار نفر در مناطق روستایی گیلان زندگی می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مجتمع دانشگاهی لاکان رشت را از مراکز بزرگ آموزشی در استان برشمرد و اذعان داشت: بیمارستان پروفسور سمیعی 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول