اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خواستار شد

اختصاص اعتبارات ملی به پروژه کنارگذر جنوب شرقی قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم از پروژه کنارگذر جنوب شرقی به عنوان یکی از طرح‌های اساسی بخش حمل و نقل قم یاد کرد و خواستار اختصاص اعتبارات ملی به این پروژه شد.

اختصاص اعتبارات ملی به پروژه کنارگذر جنوب شرقی قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در حاشیه بازدید وزیر راه از پروژه‌های عمرانی در قم با اشاره به مشکل عبور قطارهای باری از داخل شهر قم اظهار کرد: با اجرای این پروژه عبور تمام قطارهای باری از این مسیر خواهد بود و هیچ قطار باری پس از بهره‌برداری این پروژه از داخل شهر عبور نخواهد کرد.
بازدید از خانه‌های سازمانی 75 واحدی واقع در پردیسان برنامه بعدی بود که در جریان آن استاندار قم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این واحدها، بر لزوم تسریع در تکمیل واحدهای نیمه تمام و نیز تعیین تکلیف قانونی این واحدها تاکید کرد. مهندس نیکزاد هم دستور پیگیری و رسیدگی به وضعیت این واحدها را صادر کرد.
همچنین در ادامه حریم راه آهن و پل میثم واقع در یکی از محلات محروم قم مورد بازدید مسئولان قرار گرفت.
وزیر راه و شهرسازی و استاندار قم همچنین از پروژه کنارگذر جنوب شرقی قم واقع در محل جاده کاشان بازدید کرده و در جریان روند اجرای این طرح قرار گرفتند.
موسی‌پور در این بازدید، از پروژه کنارگذر جنوب شرقی به عنوان یکی از طرح‌های اساسی بخش حمل و نقل قم یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه قم چهار راه مواصلاتی‌ 17 استان کشور محسوب می‌شود بنابراین اجرای این طرح برای دسترسی آسان به معابر ورودی و خروجی شهر و در راستای کاهش و روان‌سازی ترافیک شهر ضروری است و با توجه به حجم پروژه نیازمند اعتبارات ملی است.
وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با اشاره به اهمیت طرح، بر لزوم تسریع در روند اجرای آن تاکید کرد.
همچنین وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه آهن محمدیه قم بازدید کرد. در این بازدید استاندار قم با اشاره به مشکلات این ایستگاه، بر لزوم اتخاذ یک تصمیم مناسب و منطقی در این بخش با هدف تامین رفاه و آسایش مسافران تاکید کرد.
وزیر راه و شهرسازی هم با بیان اینکه به زودی پس از بررسی راهکارهای مختلف، تصمیم لازم را برای حل این مشکل اتخاذ خواهیم کرد، از برنامه وزارت راه برای راه‌اندازی قطار سریع‌السیر مسیرهای اصفهان ـ قم ـ تهران و مشهد خبر داد و گفت: قرارداد مربوط به قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان منعقد شده و کار در حال اجرا است.
حضور در بقاع امامزادگان چهل اختران مقصد بعدی این هیئت بود که در جریان آن ضمن زیارت امامزادگان و اقامه نماز جماعت در این مکان مقدس، بر ضرورت سرعت دادن به اجرای طرح‌های مربوط به احیای بافت‌های فرسوده شهر مقدس قم به ویژه ساماندهی حریم پیرامونی امامزادگان چهل اختران تاکید شد.
بررسی روند طرح توسعه اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، آخرین برنامه بازدید را تشکیل می‌داد که در جریان آن مهندس نیکزاد به اتفاق حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور و دیگر همراهان ضمن بازدید از طرح توسعه ضلع شرقی حرم مطهر در نشستی روند اجرا و پیشرفت این طرح را مورد بررسی قرار دادند.
انتهای پیام/ج30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول