اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آمل

نهمین سوگواره تعزیه مازندران آغاز به‌کار کرد

خبرگزاری فارس: نهمین سوگواره تعزیه استان مازندران شب گذشته در تکیه هدایت آمل آغاز به‌کار کرد.

نهمین سوگواره تعزیه مازندران آغاز به‌کار کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل شب گذشته در حاشیه آغاز به‌کار نهمین سوگواره تعزیه مازندران در آمل بیان داشت: 22 اثر به دبیرخانه نهمین سوگواره تعزیه مازندران ارسال شده است.
محمد محمدی با بیان اینکه نهمین سوگواره تعزیه مازندران از جمعه شب به مدت هشت شب در تکیه هدایت آملی برگزار می‌شود، ابراز داشت: 10 اثر برتر برای نمایش در این سوگواره به روی صحنه می‌روند.
محمدی با اعلام اینکه این سوگواره از سال آینده به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، گفت: در شب نخست این سوگواره، مجلس حضرت موسی‌بن جعفر(ع) از شهرستان محمودآباد با سرپرستی جهانفر کاویانپور و مجلس حضرت فاطمه زهرا(س) از سوادکوه با سرپرستی اسدالله شهابی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به شب دوم این سوگواره عنوان کرد: تعزیه‌های امام رضا(ع) از بابل به سرپرستی سید مهدی مولانا و وفات حضرت زینب(س) از ساری به سرپرستی عبدالعلی خلیلی از مجالس روز دوم خواهند بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به اینکه در شب سوم این سوگواره میزبان شهرهای نکا و بابلسر هستیم، بیان داشت: به ترتیب مجالس عقیل به سرپرستی اکبر مکرم و حضرت مسلم به سرپرستی علی باقری کله بستی اجرا می‌شود.
محمدی با تاکید اینکه در 18 دی ماه مجلس حر بن ریاحی از شهرستان آمل به سرپرستی علی باقری اجرا می‌شود، یادآور شد: در شب پنجم این سوگواره نیز مجلس ورود شام به سرپرستی نورالله جمشیدی از نوشهر برگزار می‌شود.
وی با اعلام اینکه در شب ششم و هفتم نهمین سوگواره تعزیه مازندران میزبان میهمانان شمال کشور هستیم، اذعان داشت: در شب ششم مجلس حضرت علی اکبر(ع) از استان گیلان به سرپرستی محمدحسین صمصام به اجرا درآمده و در شب هفتم نیز تعزیه عابص و شوذب از استان گلستان به سرپرستی سید حمزه حسینی کار خود را اجرا می‌کند.
این مسئول اذعان داشت: در شب هشتم این سوگواره مجلس حضرت ابوالفضل(ع) از مازندران و شهرستان آمل به سرپرستی حسن مصفا یکی از برترین تعزیه ‌خوانان شمال کشور معروف به حاج سقا اجرا می‌شود.
انتهای‌ پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول