اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

رزمایش نیروی دریایی کشورمان هشدار مقتدرانه‌ای بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیراز با اشاره به رزمایش با عظمت نیروی دریایی کشورمان، گفت: ایران هشدار مقتدرانه نشان داد که بستن تنگه هرمز برای ما بسیار سهل و ساده است.

رزمایش نیروی دریایی کشورمان هشدار مقتدرانه‌ای بود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: رزمایش ولایت 90 رزمایشی بزرگ و مهم بود که در مدت 10 روز توسط نیروی دریایی با به کارگیری موشک‌های پیشرفته و ادوات دیگر، تمرینی برای بستن تنگه هرمز در صورت لزوم بود.
وی با اشاره به اینکه در تنگه هرمز هر روز قریب به 60 درصد نفت دنیا عبور داده می‌شود، افزود: این قدرت‌نمایی با عزت و با اقتدار توسط ارتش، مطالب بسیاری را به متجاوزان فهماند و نشان داد که ایران را نباید با هیچ کشور دیگری قیاس کرد.
امام جمعه گویم با یادآوری سالروز کشف و حذف حجاب در 17 دی ماه توسط رضا خان اضافه کرد: حفظ حجاب باعث سلامت و امنیت روانی جامعه می‌شود که از ضروریات دین ماست.
خطیب جمعه موقت شیراز با بیان اینکه نگاه‌های هوس‌آلود تیری از تیرهای آلوده شیطان است، تصریح کرد: حجاب باید توام با حجب باشد.
مرادی با اشاره به اینکه اگر کسی چادر داشته باشد اما حجب نداشته باشد، حجاب او هیچ فایده‌ای را ندارد به بیانات ارزشمند روز گذشته مقام عظمای ولایت اشاره کرد و گفت: همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند تاسیس و تثبیت خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو ازدواج‌ها باید آسان شود.
امام جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: 87 درصد زنان ایرانی حجاب را از ضروریات دانسته‌اند، 83 درصد نیز حجاب را مایه افتخار و موجب صیانت زن می‌دانند و 26 درصد معتقدند که چادر برترین حجاب بوده و 29 درصد از این افراد نیز بر چادر تاکید بسیار داشته‌اند.
وی با تاکید بر فعالیت نهادهای فرهنگی برای داشتن جامعه‌ای سالم، ابراز داشت: در محیط‌های کاری زنان نباید اختلاط زن و مرد وجود داشته باشد و مسئله محرم و نامحرم رعایت شود.
مرادی با گرامی‌داشت سالگرد شهادت امیر کبیر بیان کرد: امیر کبیر در مدت کوتاه صدارت خود تحولات بسیاری را ایجاد و با علمای راستین ارتباط برقرار کرد.
امام جمعه گویم تاسیس دارالفنون، توسعه تجارت داخل و خارج و مبارزه با فساد دربار قاجار را از مهم‌ترین اقدامات امیر کبیر برشمرد.
مرادی با اشاره به حماسه‌سازی‌های دانشجویان در 16 دی سال 59، در منطقه بستان اظهار داشت: این دانشجویان بسیاری از نیروهای عراقی را دستگیر کردند اما با خیانت‌های بنی‌صدر عده فراوانی از آنان در محاصره قرار گرفتند و مظلومانه به شهادت رسیدند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول