اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان:

ادغام میراث فرهنگی با وزارت ارشاد بازگشت به دهه 70 است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: ادغام سازمان میراث فرهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد در واقع بازگشت مجدد به دهه‌های 60 و 70 است که این مسیر را اشتباه ادامه داده‌ایم.

ادغام میراث فرهنگی با وزارت ارشاد بازگشت به دهه 70 است
محسن مصلحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره طرح ادغام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مجلس مطرح شد، اظهار داشت: با توجه به تحقیقاتی که نمایندگان مجلس در سال 81 و 82 داشتند، به دلیل اینکه سایه فعالیت‌های فرهنگی بر فعالیت‌های گردشگری سنگینی می‌کند، صلاح دانستند گردشگری از زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج شود.
وی با بیان این مطلب اضافه کرد: پس از تصویب این طرح در مجلس در حال حاضر با بازگشت مجدد به نوعی اینکه در گذشته اشتباه کرده‌ایم و چنین طرحی را تصویب کرده‌ایم، عنوان می‌شود.
سرپرست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به تعدد موضوعات در حوزه فرهنگی بیان داشت: با توجه به تنوع در موضوعات فرهنگ و سنگین بودن فعالیت‌های فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاهی برای ورود میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این سازمان وجود ندارد.
وی ادامه داد: اگر مأموریت‌های حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی تحت تأثیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد، با این ادغام شاید بازگشتی به دهه‌های 60 و 70 باشد که این مسیر را اشتباه ادامه داده‌ایم.
مصلحی تاکید کرد: به عنوان یک کارشناس بر این اعتقاد هستم که اگر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مستقل عمل کنند، بهتر است.
وی با بیان این مطلب افزود: با این اعتقاد که گردشگری را می‌توان جایگزین نفت کرد، یک سازمان مستقل برای خود می‌طلبد و نباید تحت تأثیر دیگر حوزه‌ها قرار گیرد.
سرپرست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به اینکه یک سازمان مستقل به دنبال اهداف مجزا و مستقلی است تصریح کرد: با ادغام این دو سازمان و تعدد مأموریت‌ها در این دو حوزه منجر به از بین بردن فرصت‌ها و تبدیل آنها به تهدید می‌شود.
انتهای پیام/خ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول