اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

معرفی سایت‌های متخلف به دادگاه

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از معرفی سایت‌های متخلف به دادگاه خبر داد و گفت: تعدادی از سایت‌ها مسدود شدند.

معرفی سایت‌های متخلف به دادگاه
غلامعلی رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون یک مرحله از بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس را پشت سر گذاشتیم.
وی ادامه داد: هیئت‌های اجرایی طبق استعلام‌های رسیده و بررسی‌های محلی در فرصتی که داشتند به جمع‌بندی رسیدند و در مورد کسانی که صلاحیت ندارند، رای دادند.
رضوانی با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی صلاحیت و عدم صلاحیت کسانی که احراز نشدند را عدم احراز زدند، تصریح کرد: به وضعیت این افراد در مرحله بعدی در هیئت نظارت شورای نگهبان استان رسیدگی می‌شود.
معاون استاندار گیلان خاطر نشان کرد: کاندیداهایی که عدم احراز صلاحیت آنها اعلام شده، می‌توانند دلایل خود را به هیئت نظارت شورای نگهبان در گیلان ارائه کنند و اگر دفاعیه آنها قانع‌کننده باشد به عنوان صالح اعلام می‌شوند و در صورت عدم احراز صلاحیت، در این مرحله نیز صلاحیت آنها رد می‌شود.
وی التزام به اسلام، نظام، ولایت فقیه و قانون اساسی را از مواردی دانست که صلاحیت افراد باید احراز شود و گفت: اگر اتهامی متوجه کاندیداها بوده یا اینکه سوءاستفاده مالی داشتند و جزو گروهک‌ها بودند و اثبات کردند که هیچکدام از این موارد درباره آنها صدق نمی‌کند، صالح معرفی می‌شوند و صلاحیت آنها تایید می‌شود.
رضوانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر زمان تبلیغات نیست، ابراز داشت: کسانی که دست به تبلیغ می‌زنند، کاروان و تجمع راه می‌اندازند و در اجتماع‌های قابل توجه تبلیغ می‌کنند، از مصادیق تبلیغات زودرس محسوب می‌شود و خلاف قانون است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان یادآور شد: عملکرد تمام کاندیداها رصد می‌شود و شورای نگهبان قطعاً این عملکرد را مدنظر قرار می‌دهد و کاندیداها حتی ممکن است در ادوار بعدی نیز نتوانند خود را عرضه کنند بنابراین داوطلبان نمایندگی مجلس با تبلیغات پیش از موعد فرصتی را از خود می‌گیرند و به‌شدت زیر سئوال می‌روند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام حواس‌ها و تلاش‌ها باید متوجه ارائه خدمات به مردم باشد، بیان داشت: فعالیت‌ها در جامعه نباید تعطیل شود زیرا زمان رسمی تبلیغات به مدت هفت روز از چهارم تا یازدهم اسفند ماه سال جاری است.
رضوانی بر رصد هیئت نظارت شورای نگهبان، هیئت بازرسی و هیئت‌های اجرایی تاکید کرد و یادآور شد: این گزارش‌ها به ما می‌رسد و به مدیران تذکر می‌دهیم.
معاون استاندار گیلان تذکر به کاندیداهای متخلف را به صورت شفاهی عنوان کرد و اذعان داشت: در صورت لزوم تذکرها به صورت کتبی ابلاغ می‌شود و اگر توجه نکردند به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.
وی به شعبه‌های ویژه دستگاه قضایی برای برخورد با تخلف‌های انتخاباتی اشاره کرد و افزود: برخورد با تخلف‌های انتخاباتی به صورت ویژه است و مشمول زمان نمی‌شود.
رضوانی با بیان اینکه بعضی از رسانه‌ها فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: تقاضای مسدود کردن این سایت‌ها را کرده‌ایم و مواردی داشتیم که سایت‌ها مسدود شدند ضمن اینکه شکوائیه‌هایی از مطبوعات به هیئت منصفه و دستگاه قضا اعلام شده است.
معاون استاندار گیلان نقد منصفانه گروه‌های سیاسی را مضر ندانست و اظهار داشت: گروه‌های سیاسی با رعایت هنجارها و اخلاق سیاسی می‌توانند همدیگر را نقد کرده و ضعف‌های جریان مقابل را مطرح کنند.
وی ادامه داد: مباحثی مطرح است برخی در دوران فتنه ساکت بودند و این افراد در صف اصولگرایان قرار نمی‌گیرند،که از نقدهایی به شمار می‌رود که مضر نیست.
رضوانی بحث کسانی که ادعای اصولگرایی دارند و در دوران فتنه سکوت کردند و تاکنون نیز ساکت مانده‌اند، را از جمله نقدها برشمرد و بیان داشت: این افراد خود را اصولگرا معرفی نکنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان مباحث مذکور را از نقدهایی دانست که درون خانواده مدافع ارزش‌ها و نظام انجام می‌شود و گفت: این نقدها مضر نیست و موجب نشاط و تحرک سیاسی در جامعه می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه نقد نباید با توهین، تهمت و افترا همراه باشد، اذعان داشت: اگر این موارد رعایت شود مفید است و در آستانه انتخابات فضا را گرم می‌کند.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول