اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی خبر داد

120 میلیون دلار حجم صادرات خراسان‌جنوبی در سال‌جاری

خبرگزاری فارس:‌ سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: طی 9 ماه نخست سال‌جاری رقمی معادل 120 میلیون دلار حجم صادرات کالا از استان خراسان‌جنوبی بوده است.

120 میلیون دلار حجم صادرات خراسان‌جنوبی در سال‌جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جمیع صبح امروز در جمع مسئولان اقتصادی خراسان‌جنوبی به بیان عملکرد بخش صادرات و تجارت این مجموعه در خراسان‌جنوبی پرداخت و اظهار داشت: تراز تجاری خراسان‌جنوبی در سال‌جاری مثبت بوده است.

وی افزود:‌ در مدت مذکور 69 فقره ثبت سفارش برای صادرات داشتیم که این میزان به ارزش ریالی 21 میلیون دلار بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از صدور 356 فقره کارت بازرگانی در استان خبر داد و گفت: ‌از این تعداد 148 فقره معتبر است و طی 9 ماه سال‌جاری نیز تعداد 29 فقره کارت بازرگانی جدید در استان صادر شده هم‌چنین در این مدت 56 فقره کارت بازرگانی نیز برای فعالیت تمدید اعتبار شده است.

جمیع از وجود 486 فقره کارت پیله‌وری برای تجارت در استان خبر داد و افزود:‌ در سال‌جاری نیز 17 کارت پیله‌وری جدید صادر و 52 کارت نیز تمدید مدت فعالیت شده است، هم‌چنین 7 هزار و 600 کارت مبادلات مرزی نیز تاکنون در استان صادر شده است.

 

*کاهش 18 درصدی صادرات در خراسان جنوبی

وی از کاهش 18 درصدی میزان صادرات در خراسان‌جنوبی در 9 ماه سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: همچنین در مدت مذکور 1.6 میلیون دلار واردات به استان را داشتیم که از این نظر تراز تجاری استان مثبت است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی به بیان عملکرد این مجموعه در بخش بازرگانی داخلی پرداخت و افزود: در حال حاضر 97 اتحادیه و چهار مجمع امور صنفی در سطح استان فعال می‌باشد که 18 هزار واحد صنفی فعال را پوشش داده است.

جمیع تصریح کرد: از 97 اتحادیه فعال استان 48 اتحادیه در بیرجند وجود دارد که کار 10 هزار واحد صنفی در این شهر را پوشش می‌دهد.

وی از صدور یک‌ هزار و 100 پروانه کسب جدید در 9 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت:‌ همچنین 261 پروانه نیز در این مدت تمدید شده است.

 

*پلمپ 177 واحد صنفی در خراسان‌جنوبی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از پلمپ 177 واحد صنفی در سال‌جاری در استان خبر داد و اظهار داشت: هم‌چنین 955 واحد صنفی بدون پروانه نیز در این مدت ساماندهی شدند که این آمار خوبی است.

جمیع به برگزاری 27 انتخابات اتحادیه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: همچنین در سال‌جاری هشت نمایشگاه مختلف نیز در استان برگزار شده، هم‌چنین 630 فروشگاه نیز به دستگاه مکانیزه فروش مجهز شده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول