اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی همدان خبر داد

موبایل و سیگار بیشترین کالای قاچاق

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی همدان گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا در همدان از اول بهمن ماه سال جاری "طرح شبنم" اجرایی می‌شود.

موبایل و سیگار بیشترین کالای قاچاق
علیرضا شمس امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در حال حاضر، قاچاق کالا از معضلات جامعه است؛ اظهار کرد: دولت در این راستا بحث مبارزه جدی با قاچاق کالا را مورد توجه قرار داده است چرا که این معضل عدم انگیزه تولید در تولیدکنندگان داخلی را نیز افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه دولت بر این باور است که قاچاق کالا مبارزه جدی طلب میکند، تصریح کرد: در راستای مبارزه با کالای قاچاق در کشور "طرح شبنم" مطرح شده است که از اواخر بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گفته رئیس مجمع امور صنفی همدان، بر اساس طرح شبنم، همه کالاها باید تولیدات داخلی باشد و با بارکد مشخصی ارائه شود چرا که در غیر این صورت قاچاق محسوب و با آن برخورد می‌شود و جرایم سنگینی نیز در این ارتباط برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر در کشور کالای قاچاقی گرفته میشود حتماً باید معدوم شود، ابراز کرد: نباید اینگونه باشد که جریمه کالای قاچاق پرداخته شود و دوباره همان کالای قاچاق وارد بازار شود.

شمس با بیان اینکه "طرح شبنم" طرحی کشوری در راستای مبارزه با قاچاق کالا است، خاطرنشان کرد: این طرح در ستاد مبارزه با کالای قاچاق مصوب شده و در حال حاضر در دو بحث موبایل و سیگارت مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس "طرح شبنم" پاکت همه سیگارهای موجود به صورت متحدالشکل و یکسان در آمده و پاکت‌های فعلی عوض خواهد شد که این روند تشخیص سیگار قاچاق را سهولت میبخشد و اگر کالای قاچاقی وارد شود به راحتی قابل تشخیص است.

رئیس مجمع امور صنفی همدان عنوان کرد: بر اساس اجرای "طرح شبنم" اگر موبایل قاچاق وارد کشور و بازار شود به محض ورود سیم‌کارت به گوشی، قاچاق بودن آن محرز می‌شود.

وی ابراز کرد: اجرای "طرح شبنم" مدت محدودی ندارد چرا که در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و مبارزه جدی با کالای قاچاق است  و بر این اساس نیز در همه شهرستانهای سراسر کشور اجرایی می‌شود.

به گفته شمس، بهترین راهکار مبارزه با کالای قاچاق این است که تولیدکنندگان داخلی کالای با کیفیت تولید کنند تا بر این اساس مصرف کننده میل و رغبتی برای خرید کالای قاچاق نداشته باشد چرا که وقتی مصرف کننده ببیند ماشین، موبایل یا هر کالای دیگری که در داخل تولید میشود، کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارد قطعاً به سمت مصرف کالاهای داخلی سوق داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجمع امور صنفی همدان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، بحث تشدید بازرسی را مورد توجه قرار داده ایم، گفت: در بحث کالای قاچاق کارگروه‌های تعریف شده ای در رابطه با پوشاک، سیگار و موبایل داریم که به صورت گشت‌های مشترک در آمده اند و در این گشتها، معاونت بازرسی و نظارت صنعت معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات، مجمع امور صنفی و متولیان اداره کل مبارزه با کالای قاچاق مشارکت دارند.

رئیس مجمع امور صنفی همدان با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین کالایی که در همدان قاچاق می‌شود، پوشاک، موبایل و سیگار است، ابراز کرد: بهترین راهکار، راهکارهای مشوقانه است تا به نحوی از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود.

وی در پایان با بیان اینکه در کشور ما بحث قیمت تمام شده بسیار بالا است،  متذکر شد: اگر در زمینه تولید دستگاه‌های مکانیزه و پیشرفته داشته باشیم که هزینه تولید ما را کاهش دهد و کیفیت کالا را ارتقا دهد، قطعا مصرف کننده توجیه مناسبی برای استفاده از کالای داخلی خواهد داشت.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول