اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد

برپایی کاروان سیار کتاب در روستاهای مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: همزمان با برگزاری جشنواره، کاروان سیار کتاب نیز عازم شهر و روستاها می‌شود تا افکار عمومی را متوجه این رویداد کند.

برپایی کاروان سیار کتاب در روستاهای مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی عصر امروز در جمع فعالان نمایشگاه کتاب مازندران از اجرای ده‌ها برنامه جنبی در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و گفت: همایش‌های نقد و بررسی، حضور پررنگ غرفه‌های دانشگاهی و حوزه علمیه، کودکان و نوجوانان، رونمایی از کتاب جنگ نرم و بیداری اسلامی، فرهنگ بومی و آداب و رسوم مازندران و انتشارات استان از جمله ویژگی‌های نمایشگاه امسال محسوب می‌شود.
ابراهیمی گفت: بیش از 350 ناشر برجسته کشور در نمایشگاه امسال حضور دارند و کتاب‌های نمایشگاه از تخفیف 40 درصدی برخوردار است.
وی اظهار داشت: همزمان با برگزاری جشنواره کاروان سیار کتاب نیز عازم شهر و روستاها می‌شود تا افکار عمومی را متوجه این رویداد کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز از همه دستگاه‌های اجرایی خواست زمینه بهره‌مندی خانواده‌های مازندران را از نمایشگاه بزرگ کتاب فراهم کنند.
هادی ابراهیمی با بیان اینکه این رویداد فراگیر در آستانه دهه فجر برگزار می‌شود به ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب عرصه کتاب و نشر متحول شد و نویسندگان و فرهیختگان متعهد قلم به دست گرفتند.
وی اظهار داشت: کتاب و کتاب‌خوانی اعتلای فرهنگی را رقم می‌زند و میزان آگاهی و فهم عمومی آحاد جامعه را افزایش می‌بخشد. 
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب را گامی در جهت آشتی هرچه بیشتر مردم با فرهنگ مطالعه توصیف کرد و افزود: مازندران از لحاظ شاخصه‌های علمی، دانشگاهی و گردشگری جایگاه برجسته‌ای دارد و چنین رویدادهایی شاخصه‌های فرهنگی این سازمان را ارتقا می‌بخشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تأمین نیازهای کتابخوانی مردم استان را از دیگر مزایای نمایشگاه کتاب برشمرد و افزود: حضور ناشران مطرح کشور در استان موجب می‌شود تا علاقه‌مندان برای تهیه کتاب به پایتخت مراجعه نکنند.
وی برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ کتاب در مراکز استان‌ها را خدمت فرهنگی ارزنده دولت نهم و دهم به مردم کشور توصیف کرد و گفت: عدالت فرهنگی در توزیع کتاب در چنین نمایشگاه‌هایی محقق می‌شود.
ابراهیمی ایجاد مرکز نمایشگاه‌های فرهنگی در مرکز استان را یک ضرورت اساسی برشمرد و گفت: استقبال 500 نفری از نمایشگاه کتاب بیانگر علاقمندی مردم استان به رویدادهای تاثیرگذار فرهنگی است.
وی از همراهی یک فعال اقتصادی مازندران با این رویداد و در اختیار نهادن مکان نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در غرب مازندران را نیز مدنظر داشتیم که از امکانات مطلوب نمایشگاهی بی‌بهره است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری ساری باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را در برگزاری این نمایشگاه یاری کنند، افزود: حضور مردم در نمایشگاه باید با شور و نشاط فرهنگی همراه باشد تا در جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب فضای جامعه با شعف و شاری توأم شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول