اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

کتابخانه‌های عمومی اردبیل به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری شرکت مخابرات زمینه برقراری اینترنت پرسرعت را در کتابخانه‌های عمومی فراهم کنیم.

کتابخانه‌های عمومی اردبیل به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر کورائیم اظهار داشت: هم اکنون تعدادی از کتابخانه‌های عمومی به این ابزار ارتباطی مجهز هستند که تلاش می‌کنیم بقیه کتابخانه‌های عمومی نیز از این رسانه تأثیرگذار بهره ببرند.

وی با اشاره به افزایش سرانه مطالعه در سال گذشته تصریح کرد: با سه دقیقه افزایش هم اکنون سرانه مطالعه در کشورمان 79 دقیقه است.

فرهمندامین خاطر نشان کرد: برای افزایش این توانمندی به ایجاد زیرساخت‌ها و تأمین نیازمندی‌ها احتیاج داریم تا بتوانیم در کنار افزایش سرانه مطالعه، مطالعه مفید را نیز تعمیق و نهادینه کنیم.

این مسئول از در دست اجرا بودن هفت کتابخانه روستایی در استان خبر داد و اضافه کرد: ما برای سال آینده نیز پیش‌بینی احداث کتابخانه در روستاهای پرجمعیت را به مسئولان امر ارایه کردیم که امیدواریم با تزریق اعتبار مناسب زمینه این کار مهیا شود.

وی با یادآوری این‌که اعضای کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در حال افزایش و بهره‌برداری کیفی از امکانات و تجهیزات هستند، ادامه داد: شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای تنها شبکه مجازی ایران است که براساس نیازسنجی کتاب‌خوانان حرفه‌ای تأسیس شده و به یقین اعضای این شبکه می‌توانند از توانمندی 600 هزار جلد کتاب موجود در این سایت استفاده کنند.

فرهمندامین با بیان این‌که تاکنون بیش از 10 هزار نفر در استان اردبیل به عضویت شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای درآمده‌اند، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال 10 درصد از اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان عضو این شبکه شوند.

به گزارش فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی نهضت مطالعه مفید در استان خبر داد و افزود: با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت حوزه کتاب و کتاب‌خوانی کمیته نهضت مطالعه مفید را راه‌اندازی کردیم تا با ایده‌ها و راهکارهای مناسب زمینه مطالعه مفید و فراگیر در فضاها و مناطق مختلف به وجود آید.

فرهمندامین همچنین از راه‌اندازی مجمع خیرین کتابخانه‌ساز استان خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه فرهنگ‌سازی و تبلیغات خوبی انجام شده که انتظار می‌رود مردم با اهمیت قائل شدن به فرهنگ وقف کتاب و کتابخانه‌سازی در این امر یاریگر ما باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان این‌که فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به سرعت در جامعه در حال رشد و گسترش است، خاطر نشان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی را در بخش‌های مختلف شاهد هستیم که انتظار می‌رود با گستردگی علاقمندی و با عضویت در کتابخانه‌های عمومی روند مثبت و رو به رشد تقویت شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول