اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس:

مصرف کالاهای قاچاق در کشور سازنده ممنوع است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس گفت: بسیاری از کالاهائی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود نه تنها استاندارد لازم را برای مصرف انسانی ندارند بلکه حتی مصرف آن در کشورهای سازنده نیز ممنوع است.

مصرف کالاهای قاچاق در کشور سازنده ممنوع است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین زارع‌پور بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی فارس که با حضور مسئولان و بازرسان شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان فارس و کارشناسان و مسئولان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، با اشاره به آثار منفی و لطمات قاچاق کالا در زمینه‌های مختلف، اظهار داشت: قاچاق دارو، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی، صدمات جبران‌ناپذیری در زمینه سلامت افراد، به جامعه وارد می‌سازد.
زارع پور ادامه داد: بسیاری از کالاهائی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود نه تنها استاندارد لازم را برای مصرف انسانی ندارند و مصرف آنها در کشور تبعات زیان‌باری برای سلامت افراد به دنبال دارد، بلکه حتی مصرف آن در کشورهای سازنده نیز ممنوع است.
وی با بیان اینکه باید در زمینه مبارزه با مصرف کالای قاچاق، کار فرهنگی گسترده‌ای صورت پذیرد، ابراز داشت: رسانه‌ها و نهادهای فرهنگ‌ساز باید در این زمینه با تمام ظرفیت و با معرفی تبعات ناشی از مصرف این‌گونه کالاها، مردم و مصرف کنندگان را در مبارزه با کالای قاچاق همراهی کنند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس با بیان اینکه از اول بهمن ماه امسال، طرح شبنم در سراسر کشور با قدرت تمام اجرا می‌شود، از تمام دستگاه‌های اجرائی و مجموعه اصناف خواست در این مورد همکاری لازم را داشته باشند.
هاشم منتصری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه با بیان آسیب‌های مصرف کالای قاچاق به سلامت جامعه اظهار داشت: ما وظیفه داریم امنیت شهروندان را در مصرف کالاهای بهداشتی و دارویی تامین و با نصب برچسب اطمینان، تضمین لازم برای ارائه محصول سالم را ایجاد کنیم.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول