اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بنیاد پژوهش‌های آستان قدس صورت گرفت

انتشار کتاب درخت طوبی با موضوع تبارنامه سادات در متون کهن

خبرگزاری فارس: کتاب درخت طوبی با موضوع تبارنامه سادات در متون کهن توسط گروه تراجم و انساب بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد.

انتشار کتاب درخت طوبی با موضوع تبارنامه سادات در متون کهن
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، در این کتاب که تحقیقی شایسته است، ابتدا نیاکان پیامبر اعظم(ص) از جناب عدنان(علیه الرحمه) تا خود ایشان معرفی شده و سپس به معرفی اولاد و نسل ایشان پرداخته می‌شود.
در فرازی از کتاب چنین آمده است: «نسب‌شناسی از شاخه‌های علم تاریخ است که اشخاص را از راه پدران یا وابستگی‌های ایلیشان معرفی می‌کند، این دانش تاکنون به دو صورت مشجر (از نوادگان به نیاکان) و مبسوط (از نیاکان به نوادگان) ارائه شده و ملت‌های گذشته با آن آشنا بوده‌اند و ساکنان حجاز در دوره جاهلیت به حفظ انساب نیاکان خود اهمیت می‌داده‌اند، آنان همه ساله در ایام حج وقتی از مناسک آن فارغ می‌شدند، در بازار عکاس حضور می‌یافتند و نسب خود را به حاضران عرضه می‌کردند، چنان‌که آیه شریفه 200 در سوره مبارکه بقره به این نکته اشاره دارد، بدین سان هر فرد با انسابش شناخته می‌شد و یا او را به شهر و حرفه‌اش نسب می‌دادند.
چاپ نخست کتاب درخت طوبی در 1000 نسخه رحلی به انجام رسیده و در اختیار پژوهشگران و عموم علاقه‌مندان قرار دارد.
انتهای پیام/غ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول