اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هنرهای نمایشی استان بوشهر:

سطح کیفی تعزیه بوشهر رشد محسوسی داشته است

خبرگزاری فارس: مسئول هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: سطح کیفی تعزیه بوشهر رشد محسوسی داشته است.

سطح کیفی تعزیه بوشهر رشد محسوسی داشته است
مهدی قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در راستای گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و دینی اهتمام ویژه‌ای دارد به ویژه در نشر هنرهای آیینی تلاش می‌کنیم.
وی با اشاره به برگزاری سومین سوگواره تعزیه استانی افزود: سومین سوگواره تعزیه استانی با حضور گروه‌های منتخب استان در جم در حال برگزاری است و مجالس متنوعی در این سوگواره اجرا می‌شود.
مسئول هنرهای نمایشی استان بوشهر خاطر نشان کرد: بیش از 50 گروه تعزیه‌خوانی در سطح استان فعال هستند که در مرحله مقدماتی 20 تعزیه به دبیرخانه ارسال و از این گروه‌ها تعداد 8 تعزیه برتر استان انتخاب و در این سوگواره مشارکت کردند.
قربانی تصریح کرد: اجرای مجالس حضرت عباس(ع)، تعزیه حضرت قاسم(ع)، مجلس عاشورا و تعزیه مجلس امام حسین(ع) از مهم‌ترین مجالسی است که در این سوگواره به نمایش درآمده است.
وی اضافه کرد: تاکنون چهار مجلس تعزیه طی دو روز گذشته اجرایی شده و چهار مجلس نیز روزهای شنبه و یکشنبه اجرایی می‌شود.
مسئول هنرهای نمایشی استان بوشهر بیان کرد: استقبال مردم جم از این مراسمات تعزیه بسیار خوب بوده و تمام گروه‌های تعزیه نیز بهترین اجراها را داشته‌اند.
قربانی با تاکید بر افزایش سطح کیفی تعزیه استان بوشهر گفت: بدون تردید تعزیه در استان بوشهر در چند سال گذشته رشد محسوسی داشته و به شکل واقعی‌تر و طبیعی‌تر اجرا می‌شود که البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم و به فضل خدا به این مرحله خواهیم رسید.
وی عنوان کرد: داوران برجسته استان و کشور در این سوگواره حضور دارند و جناب دکتر جولایی به همراه باغبانی، بختیاری و محمودی و بنده کار داوری این سوگواره را بر عهده داریم.
قربانی با تقدیر از میزبانی شایسته شهرستان جم گفت: فرمانداری و اداره ارشاد جم و شرکت‌های نفت و گاز مستقر در جم حمایت خوبی از این سوگواره دارند و در کار اسکان و تغذیه شرکت‌کنندگان اهتمام ویژه‌ای دارند.
وی افزود: مراسم اختتامیه این سوگواره استانی روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود و برگزیدگان به سوگواره کشوری راه پیدا می‌کنند.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول