اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رسانه‌ای فرماندار بابلسر:

بزرگ‌ترین شهر تولیدکننده ماهی بازار عرضه فروش ندارد

خبرگزاری فارس: مشاور رسانه ای فرماندار بابلسر با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین شهر تولیدکننده ماهی بازار عرضه فروش ندارد، ابراز امیدواری کرد با حمایت فرماندار به‌زودی مشکل بازار ماهی‌فروشان این شهر برطرف شود.

بزرگ‌ترین شهر تولیدکننده ماهی بازار عرضه فروش ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، سید سعید اندیکلایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بابلسر اظهار داشت: با توجه به اینکه بابلسر مرغوب‌ترین انواع ماهی استان‌های شمالی کشور را دارد، اما نداشتن بازار مستقل برای فروش ماهی مهم‌ترین معضل ماهی‌فروشان است.
وی تصریح کرد: در پی بازدیدی که به همراه محمدرضا نادری فرماندار بابلسر از بازار سنتی ماهی‌فروشان انجام شد، این مسئله مورد بررسی قرار گرفت.
اندیکلایی بیان داشت: در حال حاضر به دلیل نداشتن بازار مستقل برای فروش ماهی، تمام مشتریان ماهی پراکنده شده و به شهرهای همجوار مراجعه می‌کنند که این مسئله برای اقتصاد شهر بسیار مضر بوده و سبب تعطیلی بسیاری از کسبه‌های ماهی‌فروش شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه وجود بازار ماهی‌فروشان در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان تاثیر بسزایی دارد اما  این شهر فاقد بازار ماهی فروشان بوده و تاکنون در این باره اقدام عملی از سوی مسئولان این بخش انجام نشده است.
اندیکلایی ادامه داد: شیلات مازندران سالانه 100میلیون تن ماهی به بازارهای خصوصی استان اختصاص داده، ولی شهرستان بابلسر که بزرگ‌ترین و بهترین تولیدکننده انواع ماهی در سطح کشور است به دلیل نداشتن بازار ثابت از این تسهیلات بی‌بهره بوده  و ماهی‌فروشان بابلسر به ناچار باید ماهی مورد نیاز خود را برای عرضه به مردم به صورت آزاد و به قیمت‌های بسیار زیاد از بازار خصوصی تامین کنند.
وی عنوان کرد: بنا به گفته نماینده ماهی‌فروشان حدود شش سال قبل تعداد 50 نفر از ماهی فروشان بابلسر اقدام به تشکیل تعاونی مستقل کرده و با اعتباری بیش از 65 میلیون تومان زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع در میدان معلم بابلسر خریداری کرده تا بازار ماهی‌فروشان در بابلسر احداث شود.
اندیکلایی ادامه داد: مقرر شد ماهی‌فروشان با پرداخت500 هزار تومان در احداث بازار مشارکت کنند، اما بنا به اظهارات نماینده ماهی‌فروشان به دلیل همکاری نکردن شهرداری و شورای شهر بابلسر در ارائه خدمات مناسب این زمین از دست داده شد.
وی بیان داشت: همچنین دو سال قبل زمینی به مساحت 4هزار متر مربع برای احداث بازار در میدان معلم بابلسر خریداری شده و شهرداری و شورای شهر متعهد شدند با احداث این بازار مجوز پرورش ماهی برای ماهی فروشان صادر کند اما زمانی که این کار به سرانجام رسید، شهرداری و شورای شهر بابلسر اعلام کرده برای تحویل مغازه، هر فروشنده ماهی باید مبلغ 20 میلیون تومان هزینه به شهرداری پرداخت کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان نسبت به این امر رسیدگی کامل کرده چرا که بابلسر با داشتن بهترین انواع ماهی از داشتن یک بازار مستقل محروم است.
اندیکلایی اذعان داشت: وجود داشتن بازار مستقل بسیار حائز اهمیت بوده چرا که بسیاری از معضلات شهرستان حل شده و سرمایه کلانی که از فروش ماهی حاصل شده و به دلیل نداشتن بازار مستقل این سرمایه کلان جذب شهرهای دیگر می‌شود.
مشاور رسانه‌ای فرماندار بابلسر متذکر شد: به‌زودی جلسه مشترکی با حضور فرماندار، شهرداری و شورای شهر، اداره تعاون و چند نفر از نمایندگان ماهی فروشان بابلسر تشکیل می‌شود تا با تصمیم‌گیری جدی و با حمایت همه جانبه فرماندار نسبت به رفع مشکل ماهی فروشان بابلسر به لحاظ بهداشتی و اقتصادی که به نفع مردم شهرستان است، اقدام شود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول