اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمران استاندار زنجان خبر داد

نامگذاری یک میدان به نام مسکن مهر در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون عمران استاندار زنجان گفت: یک میدان در ورودی منطقه گلشهر کاظمیه به نام مسکن مهر نامگذاری می‌شود.

نامگذاری یک میدان به نام مسکن مهر در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اکبر کریمی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان زنجان رتبه نخست کشوری را در بهره‌برداری از مسکن مهر کسب کرده است، اظهار داشت: جشن مسکن مهر برای نخستین بار در کشور در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حجم پروژه‌های افتتاحی و بهره‌برداری شده مسکن مهر در استان زنجان بسیار بالا بود، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه استان مورد توجه مقامات عالی کشور در این زمینه قرار گرفت جشن مسکن  مهربرگزار می‌شود.

معاون عمران استاندار زنجان با اشاره به اینکه طی سال‌های 89 و 90 در مجموع 13 هزار و 770 واحد مسکن مهر در استان زنجان به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: بیش از 5 هزار واحد نیز در حال آماده‌سازی است که تا پایان سال جاری به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های 89 و 90 تعداد واحدهای پیش‌بینی شده به عنوان سهمیه استان زنجان در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، 19 هزار و 500 واحد بود، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته علاوه بر تحقق این تعداد واحدها تاکنون قرارداد بیش از 7 هزار واحد نیز عقد قرارداد شده است.

کریمی یادآور شد: در مجموع طی سال‌های 89 و سال جاری 26 هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان زنجان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی به ساخت ‌و ساز واحدهای مسکونی در روستاها اشاره کرد و گفت: از مجموع 82 هزار و 435 واحد روستایی در سطح استان زنجان 11 هزار و 542 واحد تا سال 84 نوسازی و مقاوم‌سازی شده است که این میزان 14 درصد واحدهای روستایی را شامل می‌شود.

معاون عمران استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 43 هزار و 167 واحد از واحدهای روستایی نوسازی شده است، اظهار داشت: از سال 84 تاکنون مقاوم‌سازی واحدها از 14 درصد به 52 درصد ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم در راستای ارتقای کیفیت ساخت و سازهای روستایی اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه نظارت‌های فنی و طراحی ساخت ‌و سازهای روستایی تاکید بسیار زیادی شده است.

کریمی با تاکید بر اینکه فرایند ثبت‌نام در سایت مسکن مهر متوقف نشده است، ادامه داد: ثبت‌نام‌های مازاد بر سهمیه سال جاری در استان زنجان به منظور احداث واحدها به سال 91 منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌‌های 88، 89 و 90 فقط از طریق بانک مسکن بیش از 562 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان مسکن قرار گرفته است، اضافه کرد: ارائه تسهیلات سایر بانک‌ها نیز در این بازه زمانی در مجموع یک‌هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون عمران استاندار زنجان ادامه داد: حجم بسیار گسترده تسهیلات بانکی در پروژه‌های مسکن مهر بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه حذف قیمت زمین در تامین مسکن از مهم‌ترین ارکان طرح مسکن مهر محسوب می‌شود، تصریح کرد: مسکن به عنوان یکی از ضروری‌ترین نیازهای انسان است که در حال حاضر کشور و از جمله استان زنجان کارنامه درخشانی را در راستای تامین این نیاز ضروری کسب کرده‌اند.

کریمی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر در استان زنجان با جدیت پیگیری شده است، افزود: در شرایط کنونی استان زنجان عملکرد بسیار خوبی در زمینه مسکن مهر داشته است.

وی در ادامه جلسه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در زمینه خدمات مسکن مهر اظهار داشت: همه واحدهای ارائه شده در استان زنجان انشعابات داشته‌اند.

معاون عمرانی استاندار زنجان همچنین با اشاره به دقت و صحت در آمار ارائه شده در زمینه تعداد واحدهای مسکن مهر کاملا مستند و صحیح است، ادامه داد: نشانی و مشخصات ثبت‌نام شدگان و متقاضیان مشخص است.

وی همچنین به فراهم کردن تمهیداتی در زمینه سایت‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: احداث مسجد و مدرسه در کنار سایت‌ها در برنامه‌ریزی‌های استان زنجان پیش‌بینی شده است.

کریمی اذعان کرد: در حال حاضر هشت مسجد در سایت‌های مسکن مهر استان زنجان در دست احداث است.

وی در پایان به واگذاری صدها هزار واحد مسکن مهر در کشور اشاره کرده و اظهار داشت: این مسئله از درخشان‌ترین برگ‌های زرین دولت نهم و دهم در ارائه خدمات به مردم محسوب می‌شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: انجام طرح مسکن مهر در کشور مشکلات مردم و دغدغه ذهنی آنها را به صورت یک‌ پارچه و بدون حضور خود مردم برطرف کرده است.

وی یادآور شد: همکاری و حمایت نهادها و دستگاه‌های اجرایی در انجام پروژه‌های مسکن مهر شایان ذکر است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول