اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری خبر داد

انتشار فراخوان استانی پنجمین نمایشگاه سالانه کاریکاتور

خبرگزاری فارس: مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری گفت: در سال‌جاری نیز همانند سال‌های گذشته نمایشگاهی از آثار کاریکاتور سالانه هنرمندان کاریکاتوریست برگزار می‌شود.

انتشار فراخوان استانی پنجمین نمایشگاه سالانه کاریکاتور
پیام پورفلاح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: این نمایشگاه در سه بخش موضوعی، چهره و آزاد برگزار و افراد حرفه‌ای و آماتور می‌توانند در آن شرکت کنند.
وی افزود: برای بخش موضوعی این جشنواره موضوع رسانه انتخاب شده است و در بخش چهره نیز تصویر کاریکاتوری افراد شاخص و مشهور می‌تواند موضوع کاریکاتور قرار گیرد.   
مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری با تاکید بر اینکه این فراخوان مربوط به برپایی نمایشگاه است و نه جشنواره گفت: بخش اصلی این نمایشگاه مربوط به استان اصفهان است و هدف آن نمایش کاریکاتورهای هنرمندان پیشکسوت، جدید و هم‌چنین کشف استعدادهای جدید است.
وی افزود: با توجه به اینکه هر ساله از شهرهای دیگر نیز آثاری به این نمایشگاه عرضه می‌شود، کاریکاتوریست‌های استان‌های دیگر نیز می‌توانند آثار خود را به بخش مهمان این جشنواره ارائه دهند.
پورفلاح درباره شرایط آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره نیز بیان داشت: هر کاریکاتوریست در هر کدام از این بخش‌ها می‌تواند سه اثر به جشنواره ارسال کند و تمام آثار باید به شکل دیجیتال یعنی اسکن شده و بر روی سی دی باشد.
وی ادامه داد: هم‌چنین لازم است افراد فرم فراخوان جشنواره را نیز به آثار ارسالی ضمیمه و به همراه پرینت آثار به دفتر خانه کاریکاتور ارسال کنند.
مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بیستم بهمن‌ماه است و نمایشگاهی از این آثار پس از ارزیابی و داوری توسط شورای کارشناسی خانه کاریکاتور در نیمه اسفند برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره در جهت‌دهی و تشویق افراد به آموزش کاریکاتور موثر بوده است، اضافه کرد: در طول مدت برگزاری جشنواره هر سال بخش‌های مختلفی به آن اضافه و مجموعه‌ای به شرکت‌کنندگان اهدا شده که در کنار جشنواره امسال مجموعه مولتی‌مدیا و کتاب آثار ارائه می‌شود.
پورفلاح با اشاره به اینکه در جامعه به این هنر از دید تزئینی نگاه نمی‌شود، بیان داشت: این هنر همانند نقاشی و تصویرسازی خریدار عمومی ندارد و کاریکاتورهای ارائه شده در جشنواره به طور معمول از سوی مطبوعات خریداری و یا اینکه به صورت کتاب منتشر می‌شود.
وی به برنامه‌های آموزشی این خانه اشاره و تاکید کرد: آموزش یکی از دغدغه‌های مهم این خانه است چرا که داوطلبان زیادی برای ورود به این عرصه وجود دارند که لازم است جهت‌دهی مناسبی برای آنها صورت گیرد.
مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری ادامه داد: علاوه بر برگزاری مداوم کلاس‌های روتین آموزشی در سطوح مختلف، خانه گرافیک برنامه‌های ویژه‌ای برای آموزش‌های مقطعی به صورت کارگاهی دارد.
پورفلاح با اشاره به برگزاری نمایشگاه کارتون‌خواب که مربوط به آثار شش هنرمند کاریکاتوریست است، تصریح کرد: هر چند وقت یک‌ بار نمایشگاهی از کاریکاتورهای هنرمندان برجسته که عموم کاریکاتوریست‌ها به آنها دسترسی ندارند، برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها دیده شدن آثار این هنرمندان است، ضمن اینکه با برگزاری کارگاه‌های فشرده یک ‌روزه و هدفمند که به صورت سلسله‌ای ادامه می‌یابد، آموزش افراد علاقه‌مند هدف قرار گرفته است.
به گزارش فارس، خانه گرافیک حوزه هنری در خیابان آبشار دوم، پارک ایثارگران، خانه هنرمندان قرار دارد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 6624300 تماس بگیرند.
انتهای پیام/ی20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول