اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کاشان عنوان کرد

هزینه 2 میلیارد ریالی دفن زباله در کاشان

خبرگزاری فارس: شهردار کاشان گفت: سالانه 2 میلیارد و 48 میلیون ریال برای دفن زباله در این شهرستان هزینه می‌شود.

هزینه 2 میلیارد ریالی دفن زباله در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کاشان سعید مدرس‌زاده اظهار داشت: هزینه روزانه دفن زباله‌ها در این شهر به 6 میلیون و 800 هزار ریال می‌‌رسد.

وی با اشاره به اینکه روزانه  200 تن زباله از سطح کوچه‌ها، معابر و خیابان‌های این شهر جمع آوری می‌شود عنوان کرد: این اقدام به صورت  شبانه‌روز و با استفاده از 420 نیروی کارگری و بهره‌گیری از 40 دستگاه خودروی حمل زباله انجام می‌شود.

به گفته وی، زمان جمع‌آوری زباله‌ها ساعت 9 شب تا پنج صبح است و شهروندان نباید به دلخواه خود و اغلب در روز زباله‌هایشان را بیرون گذارند.

شهردار کاشان با اشاره به تحمیل هزینه‌های سنگین جمع‌آوری زباله‌ها در روز و ایجاد چهره نازیبایی در شهر، خواستار وقت‌شناسی شهروندان برای گذاشتن زباله‌ها به هنگام شب شد و گفت: کاهش ترافیک، کاهش مصرف سوخت، مدیریت زمان و صرفه جویی در هزینه‌ها از مزایای جمع‌آوری زباله‌ها در شب است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از چهار میلیون و 478 هزار متر مربع از معابر و خیابان‌های سطح شهر به صورت شبانه‌ روزی رفت و روب می‌شود.

مدرس‌زاده با اشاره به اینکه تفکیک زباله تر و خشک از مبدأ یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های زنجیر بازیافت و بهره‌برداری از زباله است اذعان داشت: افزایش ضریب ایمنی و بهداشت، کاهش آلودگی‌های صوتی، افزایش زیبایی مناظر عمومی و تسهیل در امکان تفکیک زباله از جمله محاسن این طرح است.

سرانه تولید زباله برای هر شهروند کاشانی 670 گرم است.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول