اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

سازمان عمران شهرداری اصفهان 38 میلیارد تومان پروژه اجرایی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: سازمان عمران شهرداری اصفهان در سال جاری حدود 38 میلیارد و 500 میلیون تومان پروژه در حال اجرا دارد که تعدادی از این پروژه‌ها طی ماه‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده‌اند.

سازمان عمران شهرداری اصفهان 38 میلیارد تومان پروژه اجرایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر کشاورز ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران با اشاره به زمان راه‌اندازی و آغاز فعالیت‌های سازمان عمران شهرداری اصفهان اظهار داشت: این سازمان فعالیت خود را از سال 1379 در سطح شهر اصفهان آغاز کرده است.

وی به مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر و واحد‌های تولیدی شامل تولید تمامی مصالح پروژه‌های عمرانی از جمله تولید و اجرای آسفالت، بتن، مصالح سنگی و تولید مصالح مورد نیاز برای زیر‌سازی و رو‌سازی خیابان‌های شهر از مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این سازمان با سه هدف اصلی پروژه‌های خود را در سطح شهر اجرا می‌کند، تصریح کرد: افزایش و ارتقای سرعت انجام پروژه‌ها، بالا بردن و حفظ کیفیت پروژه‌ها بر اساس استاندارد‌های مهندسی و کاهش و کنترل قیمت‌های پروژه‌ها در داخل شهر از مهم‌ترین اهداف این سازمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای راه‌اندازی این سازمان اقدامات مناسبی در راستای این اهداف در اصفهان صورت گرفته است، اضافه کرد: زیر‌گذر میدان امام علی (ع) در سال گذشته چهار ماه سریع‌تر از زمان پیش‌بینی شده در قرارداد این پروژه پایان یافته و این کاهش زمان با فعالیت‌های شبانه‌روزی نیرو‌های این سازمان و اجرای عملیات در سه نوبت کاری محقق شده است.

کشاورز تاکید کرد: اجرای پروژه زیر‌گذر شهید آقا‌خانی، زیر‌گذر شهید عرب، تقاطع غیر همسطح عسگریه، گلستان، صفه، عاشق اصفهانی، بزرگراه شهید صیاد شیرازی، شهید آقابابایی و بزرگراه شهید دستجردی از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی این سازمان طی سال‌های گذشته محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سازمان در سال جاری حدود 38 میلیارد و 500 میلیون تومان پروژه اجرایی دارد، ادامه داد: تعدادی از این پروژه‌ها طی ماه‌های گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند و تعدادی از آنها نیز هم‌زمان با دهه فجر جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بخشی از پروژه‌های اجرایی این سازمان نیز در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، بیان داشت: این سازمان در سال جاری 11 پروژه در حال اجرا دارد و تقاطع غیر هم‌سطح امام سجاد (ع) با مبلغ حدود 10 میلیارد تومان از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی این سازمان در سال جاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌زمان با دهه فجر جاری چهار پروژه این سازمان در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پروژه‌های تقاطع غیر هم‌سطح امام سجاد (ع)، خیابان‌سازی میدان شهید قوچانی با یک میلیارد تومان، ادامه بزرگراه شهید کشوری، تقاطع غیر هم‌سطح بزرگراه شهید همت با ۵ میلیارد تومان و خیابان‌سازی قدس واقع در منطقه 9 با 300 میلیون تومان هم‌زمان با دهه فجر جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

کشاورز اظهار داشت: عملیات سفت‌کاری مجموعه مسکونی، تجاری شهید قاسمی واقع در شهرداری منطقه ۵ با ۲ میلیارد تومان تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: پروژه پارکینگ‌های شمالی، جنوبی و فضای چندمنظوره میدان امام علی (ع) با مبلغ ۷ میلیارد و 600 میلیون تومان از پروژه‌هایی است که طی شش ماه نخست سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه تونل زیر‌گذر بزرگراه شهید همت تصریح کرد: این پروژه نیز به طول 380 متر و به عرض 33 متر با ۸ میلیارد و 400 میلیون تومان طی شش ماه نخست سال آتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان عمران شهرداری اصفهان به دنبال اجرا و سرعت بخشیدن در اجرای این پروژه‌ها همگام با حفظ کیفیت آنهاست، ادامه داد: طی دو سال گذشته این سازمان ناوگان ماشین‌آلات و تجهیزات خود را توسعه داده است.

کشاورز با اشاره به خرید دستگاه کارخانه تولید آسفالت 200 تنی در ساعت توسط این سازمان تاکید کرد: در حال حاضر این کارخانه بزرگ‌ترین کارخانه تولید آسفالت در سطح استان به شمار می‌رود و سطح کلان‌شهر اصفهان در یک زمان نیاز به تولید انواع آسفالت دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان باید از کارخانه‌های تولید آسفالت هم‌زمان برخوردار باشد، افزود: کارخانه تولید آسفالت 200 تنی در ساعت از امکانات و مزایای به روز و استاندارد برخوردار بوده و این کارخانه به بخش تولید آسفالت بازیافتی مجهز است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه هر آسفالتی کاربری مخصوص به خود را دارد، بیان کرد: این کارخانه مجهز به سیستم تولید آسفالت‌های نوین، آسفالت لاستیکی، الیافی و آسفالت رنگی است.

وی گفت: در مکان‌هایی مانند مجاورت بیمارستان‌ها و مدارس که به کاهش صدا نیاز دارند، از آسفالت‌های لاستیکی استفاده می‌شود.

کشاورز با اشاره به اینکه آسفالت‌های سر‌‌باره‌ای از ایجاد تصادفات جلوگیری می‌کند، اظهار داشت: این نوع از آسفالت به سبب زبری آن از لیز شدن و سست شدن جاده‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تثبیت قیمت‌های پروژه‌های شهر یکی از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی و تأسیس سازمان عمران شهرداری اصفهان به شمار می‌رود، اضافه کرد: اجرای با سرعت پروژه‌های عمرانی و افزایش کیفیت پروژه‌ها نیز از مهم‌ترین اهداف این سازمان است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان تصریح کرد: کارخانه تولید آسفالت 200 تنی در ساعت با مبلغ بالغ بر یک میلیارد تومان خریداری شده است که این کارخانه در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به میزان آسفالت تولیدی در سال جاری اشاره کرد و افزود: در سال جاری حدود 200 هزار تن آسفالت توسط این سازمان تولید شده و در معابر اصلی و فرعی اجرا شده است.

کشاورز تاکید کرد: تولید بتن با مصالح سرباره‌ای، بتن الیافی، رنگی و تولید بلوک‌های دیواری سبک از دیگر اقدامات صورت گرفته در این سازمان به شمار می‌رود.

وی به یکی از مهم‌ترین اهداف این سازمان در راستای تولید آسفالت‌های بازیافتی اشاره کرد و ادامه داد: این سازمان در نظر دارد از تراشه‌های آسفالت موجود در برخی از خیابان‌های موجود در سطح شهر آسفالت‌های بازیافتی را تولید کند.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان بیان داشت: تأییدیه مطلوب از سازمان محیط زیست در راستای کارخانه‌های تولید آسفالت و گسترش و حفظ فضای سبز در کارخانه مجتمع صفه از فعالیت‌های صورت گرفته در این سازمان در زمینه مباحث زیست محیطی است.

وی با اشاره به بودجه این سازمان در سال جاری گفت: بودجه سازمان عمران شهرداری اصفهان در سال جاری 36 میلیارد تومان بوده است که از این میزان حدود 26 میلیارد تومان به اجرای پروژه‌های عمرانی و 10 میلیارد تومان آن نیز به واحد‌های تولیدی این سازمان اختصاص دارد.

کشاورز اظهار داشت: در حال حاضر از این 36 میلیارد حدود 30 میلیارد آن محقق شده است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول