اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل هواشناسی گلستان:

آتش‎سوزی‎های گلستان نتیجه تغییر اقلیم محیطی بود

خبرگزاری فارس: مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: آتش‌سوزی و خشکسالی‎های گلستان نتیجه تغییر اقلیم محیطی بود.

آتش‎سوزی‎های گلستان نتیجه تغییر اقلیم محیطی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سعید باقری ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: یکی از مسائلی که سبب میشود اقلیم تغییر کند به خاطر اثرات گلخانهای است که در سطح جهان نیز اتفاق میافتد و مهم‌ترین علت آن، تحتتاثیر افزایش سوختهای فسیلی است.

وی تصریح کرد: افزایش سوختهای فسیلی سبب میشود تا کمتر از یک درجه سانتیگراد، افزایش دمایی را نسبت به سال گذشته داشته باشیم و همین یک درجه، سبب تغییر اقلیمی شد که نتایج آن را به عینه مشاهده کردیم پس اگر روند افزایش دما همچنان ادامه پیدا کند اثرات ناخوشایندی را در پیش خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی استان گلستان خاطر نشان کرد: تغییر اقلیم نه تنها سبب آتشسوزی و خشکسالی میشود بلکه باعث تغییر در میزان بارندگی، بارشهای سیلآسا، طوفانهای قارهای، افزایش بلایای طبیعی، کاهش منابع آب سطحی و زیرزمینی، افزایش آلودگی هوا، اثر احتمالی بر بهداشت و گسترش بیماری مالاریا و وبا خواهد شد لذا توجه به این موارد، لازم میشود تا برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی برنامه‌ریزیهای مناسبی داشته باشیم.

باقری عنوان کرد: برای جلوگیری از پدیده تغییر اقلیم در دورههای آتی، لزوم پیشآگاهی سبب میشود تا با هدف و برنامهریزی حرکت کنیم که در این راستا با استفاده از مدلهای جهانی کار شده بر روی گردش عمومی جو، برنامهای را شروع کردیم تا در استان نیز از این طرح استفاده شود.

وی یادآور شد: برنامهای در اداره کل هواشناسی استان اجرا شده که با توجه به پیشبینیهای اقلیمی 30 سال آینده برای گلستان، دادهها را ریز مقیاس کردیم که نتیجهگیری کنیم طی سالهای آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد تا بر اساس آن، برنامه‌ریزیهای بلندمدت داشته باشیم.

مدیر کل هواشناسی گلستان اذعان داشت: تغییر اقلیم در بسیاری از عوامل نظیر آب، شهرسازی، دفاعی، معماری، فرهنگ، کشاورزی، تجارت، صنعت، انرژی، جمعیت، بلایای طبیعی، راه، محیط ‎‌زیست، گردشگری، بهداشت و به نوعی میتوان گفت در تمامی عوامل پیرامون، تاثیرگذار است لذا باید برای این مسئله مهم، برنامهریزی شود.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول