اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل خبر داد

واگذاری 130 هکتار از اراضی کشت و صنعت پارس به عشایر

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: 130 هکتار از اراضی کشت و صنعت پارس با تصمیم‌‌گیری و توافق استانی به عشایر منطقه مغان واگذار می‌شود.

واگذاری 130 هکتار از اراضی کشت و صنعت پارس به عشایر

ارژنگ عزیزی در حاشیه جلسه کمیته کارگروه استانی طرح ساماندهی و اسکان عشایر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل رد لایحه دولت از طرف مجلس در واگذاری بخشی از اراضی کشت و صنعت مغان در حدود 20 هزار هکتار را یادآور شد و اظهار داشت: به دنبال این اقدام، هیئت دولت در سال 87 به واگذاری 5 هزار هکتار از اراضی دو شرکت کشت و صنعت مغان و پارس به وزارت جهاد کشاورزی رای داد تا از طریق این مجموعه اراضی مورد نظر به عشایر واگذار شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: به دنبال این حرکت 130 هکتار از اراضی کشت و صنعت پارس نیز با تصمیم‌‌گیری و توافق استانی قرار شد به عشایر منطقه واگذار شود تا بتوانیم رضایت‌مندی ساکنین این مناطق را جلب کنیم.

وی ادامه داد: کارگروهی نیز بر حسن اجرای این فعالیت نظارت داشته و ما در 43 قشلاق با مجموع 3 هزار و 489 خانوار کار واگذاری زمین و اسکان عشایر را آغاز کردیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در 24 قشلاق به صورت ابقایی کار واگذاری زمین به عشایر به ازای هر خانوار سه هکتار آغاز شده و در مورد واحدهای مسکونی آنها نیز بنیاد مسکن موظف به صدور اسناد آنان شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار داشت: در 19 قشلاق محدوده کشت و صنعت پارس و مغان کار به صورت انتقالی پیگیری شده و تاکنون بخش عظیمی از این فعالیت‌ها در این زمینه انجام شده است.

عزیزی در پایان سخنان خود ابراز داشت: اغلب مناطق عشایری انتقالی مربوط به عشایر شهرستان بیله‌سوار و در محدوده کشت و صنعت پارس است که با توجه به بروز برخی از مشکلات در کار انتقال عشایر از آن منطقه با رایزنی‌های انجام شده با شرکت کشت و صنعت پارس قرار است عقب‌نشینی‌ها از این منطقه انجام شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول