اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد

تشکیل کمیته راهبردی آموزش در سازمان صنعت، معدن و تجارت

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با توجه به لزوم بهسازی فرآیندهای آموزشی و بالابردن دانش فنی و مهارت‌های تخصصی فعالان بخش صنعت،معدن و تجارت این سازمان یک کمیته تخصصی آموزشی تشکیل می‌شود.

تشکیل کمیته راهبردی آموزش در سازمان صنعت، معدن و تجارت
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر اسماعیل مرحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای این کمیته شامل سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی، مسئولان و رابطان آموزشی دو بخش بازرگانی و صنعت و معدن هستند و شرکت تعالی گسترجنوب برگزار کننده دوره‌های آموزشی فوق است.

وی اضافه کرد: با توجه به ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی بکارگیری شیوه‌های جدید، تجمیع فرآیندهای آموزشی و تخصصی‌تر کردن آنها ضروری و تشکیل کمیته راهبردی آموزش بخش صنعت، معدن و تجارت می‌تواند گامی موثر در این راستا باشد.

مرحمتی ادامه داد: ایجاد یک نظم فراگیر در آموزش‌ها، زمینه‌سازی بهتر برای برقراری ارتباط با ذی‌نفعان و مشتریان، کاهش فاصله دانش فنی مدیران بنگاه‌های تولیدی و صنعتی با دانش روز، توسعه دانش کارکنان سازمان، چابک‌سازی، افزایش راندمان و بهره‌وری بنگاه‌های تولیدی و به‌روزرسانی و ارتقاء دانش فنی تجار و بازرگانان از اهداف عمده تشکیل این کمیته تخصصی است و امیدواریم در قالب آن به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

مرحمتی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اگر تولیدکنندگان، عوامل پخش و توزیع‌کنندگان هرگونه افزایش قیمت بدون هماهنگی و اخذ مصوبه سازمان حمایت بر روی کالاها داشته باشند تخلف محسوب شده و بازرسان اصناف با آنها برخوردهای قانونی می‌کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که مشمولان تولید، عرضه کالا، خدمات و اتحادیه‌ها بدون مجوز و هماهنگی با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام به افزایش نرخ کالا و خدمات خود کرده‌اند، موظف هستند بدون فوت وقت نسبت به برگرداندن قیمت کالا و خدمات مربوطه به قیمت اولیه اقدام کنند.

مرحمتی گفت: صنوف تولیدی، مسئولان شرکت‌ها و اتحادیه‌ها در صورت نیاز به افزایش قیمت کالاهای تولیدی که فقط مواد اولیه آنها افزایش قیمت داشته موظف هستند مراتب را با آنالیز قیمت و با انجام کارشناسی مورد نیاز برای اخذ مجوز به سازمان صنعت،معدن و تجارت استان ارائه تا جهت تصمیم‌گیری به کمیسیون‌های نظارت منعکس کنند.

وی اظهار داشت: واحد بازرسی و نظارت و ستاد خبری این سازمان آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی است و همشهریان و مصرف‌کنندگان در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی و افزایش قیمت غیرقانونی می‌توانند از طریق تلفن 124 موضوع را به واحدهای بازرسی گزارش دهند تا متخلفان تحت پیگرد قرار گیرند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول