اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ظرفیت تولید سالانه 31 هزار تن ماهی

2 مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و امور آبزیان اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی دو مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید سالانه 31 هزار تن ماهی در این استان خبر داد.

2 مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‌شود
اسماعیل پیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: به‌مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر، دو پروژه پرورش ماهی با صرف اعتباری افزون بر یک میلیارد و 452 میلیون ریال در بخش شیلات و آبزیان در این استان بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: اعتبار این پروژه‌ها از محل تسهیلات بانکی به مبلغ 886 میلیون ریال و آورده متقاضی به مبلغ 568 میلیون ریال تامین شده است.

پیرعلی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه برای هشت نفر به‌طور مستقیم و هشت نفر نیز به‌طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ظرفیت تولید این پروژه‌ها حدود 31 تن ماهی در سال است.

وی در ادامه از رشد 17 درصدی تولید ماهی قزل‌آلا در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 10 هزار تن ماهی قزل‌آلا در این استان تولید و روانه بازار شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 17 درصدی برخوردار است.

پیرعلی افزود: ارزش ریالی این میزان ماهی تولید شده در این استان بالغ بر 400 میلیارد ریال برآورد شده که بسیار قابل توجه و معادل 60 درصد اعتبار عمرانی تخصیص داده شده به این استان است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود رقم تولید ماهی قزل‌آلا در این استان تا پایان سال جاری به 16 هزار تن برسد.

مدیر شیلات و امور آبزیان اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به جایگاه نخست چهارمحال و بختیاری در تولید ماهیان سردآبی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: استان مازندران با توجه به برخورداری از منابع آبی فراوان پس از چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم از این حیث قرار دارد.

وی با اشاره به وجود شرایط و ظرفیت بالا برای تولید ماهیان سردآبی در این استان، افزود: با برنامه‌ریزی و تلاش‌های صورت گرفته و همچنین همت و سرمایه‌گذاری مردم از این ظرفیت در چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری خوبی شده و سهم این محصول در تولیدات استان بسیار قابل توجه است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول