اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان:

آسیب‌شناسی وکالت با نورافکن‌های سوگند نامه میسر است

خبرگزاری فارس: رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان گفت: با استفاده از نورافکن‌هایی که در سوگندنامه وکلا ملحوظ شده است، می‌توان حرفه وکالت را آسیب‌شناسی و از تخلف‌ها جلوگیری کرد.

آسیب‌شناسی وکالت با نورافکن‌های سوگند نامه میسر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسدالله اسلامی فارسانی ظهر امروز در بیست و پنجمین مراسم تحلیف وکلای منطقه اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین هدف یک وکیل اجرای عدالت در جامعه است، اظهار داشت: سوگندی که وکلای دادگستری یاد می‌کنند، ضمانت اجرا دارد و تخلف از آن قابل تعقیب است و وکلای متخلف توسط کانون وکلا جریمه ‌میشوند.

وی با تاکید بر اینکه اگر بسیاری از مسائل حرفه وکالت خوب شکافته شود و وکیل به وظیفه اصلی خود توجه کند، کمتر دچار مشکل تخلف در حرفه وکالت می‌شویم، تصریح کرد: سوگند وکلا بدون واسطه در مقابل خداوند یاد می‌شود و وکیل خود را به صورت مستقیم در مقابل خدا می‌بیند، بنابراین اگر وکیلی از ضمانت اجرای دنیوی هم نجات پیدا کند، در مقابل ضمانت اجرای اخروی باید پاسخگو باشد.

رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان با اشاره به اینکه رعایت اخلاق حرفه‌ای جز ضرورت‌های حرفه وکالت است، ادامه داد: وکیل و جامعه بدون اخلاق به مقصد نمی‌رسد و رعایت اخلاق حرفه‌ای از واجبات وکالت و ضامن شرافت انسان‌ها است.

وی خطاب به وکلا افزود: تا زمانی‌که به تقوا و تهذیب نفس خود را آراسته نکنیم، بروز هر گونه خطا امکان‌پذیر است.

اسلامی با بیان اینکه شرافت حرفه وکالت به منزله شرافت شغل انبیا است، گفت: وظیفه انبیا اجرای قسط و عدالت در عین امانت داری و صداقت و اخلاق مداری بود که تمامی این موارد از ویژگی‌های یک وکیل خبره و با اخلاق محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: با آفت شناسی می‌توانیم از لغزش‌های احتمالی در حرفه وکالت پیشگیری کنیم و بسیاری از این آفت‌ها را می‌توان با نورافکن‌هایی که در سوگند نامه وکلا ملحوظ شده است، شناخت.

رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان با بیان اینکه وکلای جدید تصور نکنند که آموزش‌های لازم را به طور کامل گذرانده‌اند، بلکه باید به طور مداوم در پی کسب علم آموزی باشند، تاکید کرد: وکیل موفق و مورد نظر جامعه وکالت، وکیلی است که همواره مسلط به سلاح علم و دانش باشد و یک وکیل واقعی هرگز خود را فارغ از دانستن نمی‌داند و همواره در حال کسب اطلاعات و دانش جویی است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول