اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بانک مهر اقتصاد:

بانک مهر اقتصاد 17 هزار میلیارد تومان منابع دارد

خبرگزاری فارس: معاون منابع انسانی و آموزش بانک مهر اقتصاد گفت: این بانک هم اکنون 17 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار داشته که 5 درصد منابع بانک‌های کشور را شامل می‌شود.

بانک مهر اقتصاد 17 هزار میلیارد تومان منابع دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مرتضی کمانگری بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران موسسه مالی و اعتباری مهر خراسان شمالی اظهار داشت: منابع این بانک همه ساله در حال افزایش بوده که نشان از استقبال مردم از فعالیت‌های این بانک دارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بانک مهر اقتصاد و جهت گیری فعالیت‌های این موسسه بانکی افزود: موسسه مالی و اعتباری مهر با مجوزهای بانک مرکزی با عنوان جدید بانک مهر اقتصاد فعالیت خود را آغاز می‌کند.

کمانگری فعالیت موسسه مهر اقتصاد اسلامی را طی سنوات گذشته برشمرد و گفت: این موسسه در بدو فعالیت به عنوان موسسه قرض‌الحسنه و پس انداز بسیجیان آغاز به کار کرده و طی 18 سال گذشته موفقیت‌های زیادی را در جذب منابع کسب کرده به گونه‌ای که امروز بانک مهر اقتصاد در تمام بخش‌ها حضور دارد.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بانک مهر اقتصاد را رساندن سهم منابع استان‌ها از مجموع منابع این بانک به عدد دو رقمی عنوان کرد و افزود: بر همین اساس بانک مهر اقتصاد در 20 استان کشور باید در آینده نزدیک منابع خود را باید دو رقمی کنند.

معاون منابع انسانی و آموزش بانک مهر اقتصاد تصریح کرد: البته اکنون در برخی از استان‌ها از جمله خراسان شمالی میزان منابع به عدد دو رقمی رسیده است.

وی حضور در بانکداری اسلامی را از مهم‌ترین رویکردهای بانک مهر اقتصاد برشمرد و گفت: در این ارتباط طی چند سال گذشته فعالیت‌هایی در این مجموعه آغاز شده و امروز این بانک غنی‌ترین بانک کشور در زمینه عقود اسلامی است.

کمانگری اظهار داشت: قراردادها و مصارف بانک مهر اقتصاد شرعی و مورد تایید مراکز دینی و شرعی است.

وی با تاکید بر اینکه پولشویی در بانک مهر اقتصاد جایگاهی نداشته و صرفاً فعالیت‌های اقتصادی حلال به عنوان محور مطرح است، افزود: در جذب منابع و مصارف در بانک مهر اقتصاد نیز فارغ از این موضوعات تلاش شده است.

معاون منابع انسانی و آموزش بانک مهر اقتصاد اظهار داشت: برای دست اندرکاران این بانک، حلال بودن و برکت داشتن و سلامت کار مهم است.

مدیرکل پیشین موسسه مالی و اعتباری مهر خراسان شمالی با اشاره به اینکه سرپرستی این موسسه هم‌زمان با تاسیس این استان راه اندازی شد، گفت: در ابتدای تشکیل استان صرفاً 39 نفر نیرو در سطح شعبه‌های این موسسه فعالیت داشته که اکنون این تعداد به 80 نفر افزایش یافته است.

محمد صادقی برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای مدیران این موسسه در استان اعم از؛ اصول بانکداری اسلامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: این آموزش‌ها در طول سال نیز تداوم دارد.

وی پرداخت تسهیلات خرید مسکن برای کارکنان این موسسه در استان را نیز برشمرد و گفت: این تسهیلات به 53 درصد از کارکنان موسسه مهر اقتصاد خراسان شمالی پرداخت شده است.

صادقی اظهار داشت: هم اکنون در سطح استان 10 شعبه موسسه فعال بوده و عمدتاً دارای ساختمان ملکی بوده و یا در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 42 درصد از تسهیلات این موسسه به بسیجیان پرداخت می‌شود، افزود: این تسهیلات با معرفی مسئولان سپاه به افراد پرداخت می‌شود.

مدیرکل پیشین موسسه مالی و اعتباری مهر خراسان شمالی همچنین از جذب یک‌هزار و 123 میلیارد ریال منابع مالی این استان در شعبه‌های این موسسه تاکنون خبر داد و گفت: این موسسه به لحاظ جذب منابع در رتبه چهارم بعد از بانک‌های ملی، صادرات و ملت قرار دارد.

مدیرکل موسسه مالی و اعتباری مهر خراسان شمالی هم در این نشست مهم‌ترین رویکرد این موسسه را توجه به بانکداری اسلامی برشمرد.

محمد سنچولی از عموم معتمدان استان درخواست کرد تا با ارائه پیشنهادات خود این موسسه را در این راستا کمک کنند.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی هم بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمتگزاری به مردم تاکید کرد و گفت: اکنون نظام جمهوری اسلامی در اوج عزت و افتخار قرار داشته، از این رو لازم است تا از تمام امکانات برای خدمات رسانی به مردم استفاده شود.

حسینعلی یوسفعلی‌زاده اظهار داشت: همواره باید به خاطر نعمت نظام اسلامی قدردان و شکرگزار بود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول