اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ثبت‌نام 120 هزار نفر در دفتر توسعه فعالیت‌های قرآنی

جشنواره علوم و هنرهای قرآنی 10 ساله شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره علوم و هنرهای قرآنی 10 ساله شد که نشان از با برکت ‌بودن این جشنواره دارد.

جشنواره علوم و هنرهای قرآنی 10 ساله شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد جعفری عصر امروز در اختتامیه دهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: این جشنواره 10 ساله شد که جشنواره بسیار با برکتی است و ما در 30 استان کشور همزمان این جشنواره را برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: قرآن در موضوعات مختلف وارد شده و از فنون‌ متعدد سخن گفته و در تمام جهات اعجاز دارد و اعجاز را به حد اعلا و کمالش رسانده است که دیگران از آوردن مانند آن ناتوان بوده و زانوی عجز بر زمین زده‌اند.

جعفری بیان کرد: این فصاحت و بلاغت همه جانبه، اختصاص به گفتار خدا و قرآن دارد و برای بشر هرگز امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یکى از مهم‌ترین جنبه‌هاى اعجاز بیانى قرآن، نظم و آهنگ واژگان آن است، این جنبه، چنان زیبا و شـکوهمند است که عرب‌ها را ناچار کرد از همان روز نخست اقرار کنند که کلام قرآن از توانایى بشر خارج است و تنها مى‌تواند سخن خداوند باشد.

وی تصریح کرد: دفتر توسعه و ترویج قرآنی آغاز به کار کرده و به برکت تاسیس این دفاتر 9 هزار قرآن‌آموز و 4 هزار نفر حافظ به جامعه تقدیم کرده است.

جعفری افزود: از زمان تاسیس تاکنون 120 هزار نفر در این دفاتر ثبت‌نام کرده‌اند و در جشنواره امسال 8 هزار نفر شرکت کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 150 تا دفتر فعال در سراسر ایران قرار دارد و 60 دفتر دیگر در حال راه‌اندازی است.

انتهای پیام/20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول