اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

هنر با تکیه بر قرآن به بام حقیقت منتهی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: هنر نردبانی است که به بام حقیقت منتهی می‌شود، به شرط آنکه بر دیوار قرآن تکیه کند و در واقع هنر پلکان اضطراری در آسمان خراش روح است.

هنر با تکیه بر قرآن به بام حقیقت منتهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری عصر امروز در اختتامیه دهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: عظمت این کتاب در جامعیت و کامل‌بودن آن است زیرا سخن خداست و در همه قرن‌ها و اعصار، انسان را به تفکر، اندیشه، عقل و خردورزی دعوت می‌کند.

وی افزود: قرآن با وجود آنکه در قالب زبانی مشخص و برپایه مقتضیاتی معین نازل شده فراتر از زمان و مکان و زبان، شیوه و راهی پیش روی انسان قرار می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی بیان داشت: هنر نردبانی است که به بام حقیقت منتهی می‌شود، به شرط آنکه بر دیوار قرآن تکیه کند و در واقع هنر پلکان اضطراری در آسمان خراش روح است.

غفاری افزود: البته هنر در قرآن، در بردارنده حسی اجتماعی انسان جز با دیانت ممکن نیست.

غفاری اظهار داشت: هنر اسلامی دارای ماهیتی دینی و معنوی است که نه تنها در بارزترین مظهر آن، یعنی معماری مسجد بلکه همچنین در عرصه‌های خوش‌نویسی، هنرهای تزئینی و تصویری جلوه‌گر است.

وی بیان داشت: قرآن سرشار از قصه‌ها و داستان‌های پند‌آموز است که در آنها به گونه‌ای نمادین عبرت‌های بشری آورده شده ‌است.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: اساساً بهره‌گیری قرآن از قالب قصه برای بیان مقصود خود، نشانگر توجهی است که به هنر و جنبه‌های هنری در آن شده است و این خود یکی از وجوه اعجاز قرآن به شمار می‌آید.

انتهای پیام/‌ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول