اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان اردبیل:

32 هزار معلول در حمایت بهزیستی هستند

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل از زیر پوشش بودن 32 هزار معلول در استان اردبیل در حوزه بهزیستی خبر داد.

32 هزار معلول در حمایت بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خسرو امیدوار پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از واحدهای مسکن محرومین خلخال اظهار داشت: حمایت و پوشش این تعداد از معلولان در استان اردبیل اقدامی مناسب و شایسته در راستای تکریم ارزش‌های انسانی است چرا که ما معتقدیم هیچ فرد غیر توانمندی نباید از امکانات اجتماعی محروم باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این معلولان یک‌هزار و 200 نفر ناتوان جسمی و ذهنی و 60 کودک شیرخواره بی‌سرپرست در سطح مراکز وابسته بهزیستی نگهداری می‌شوند افزود: 2 هزار زن سرپرست خانوار را نیز زیر چتر حمایتی بهزیستی استان قرار دادیم.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در ایام الله دهه فجر 35 واحد مسکن محرومان در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

امیدوار خاطرنشان کرد: از این تعداد 14 واحد در اختیار خانوارهای محروم خلخال قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: همزمان با بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی بهره‌برداری از دو واحد مرکز توانبخشی، 12 واحد روستا مهد، دو باب ساختمان مددکاری و یک واحد کلینیک مددکاری در استان آغاز می‌شود که برای اجرای این پروژه‌ها بیش از 5 میلیارد ریال هزینه شده است. 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم امام جمعه خلخال نیز با اشاره به وجود محرومیت در اکثر مناطق روستایی خلخال خواستار تشکیل مجمع خیرین بهزیستی در این شهرستان در راستای افزایش میزان مشارکت‌های مردمی و حمایت از محرومان جامعه شد.

حجت‌الاسلام امیر رشتبری  اظهار داشت: تا زمانی که مسئولان استانی و شهرستانی از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات محرومین جامعه قرار نگیرند خدمات‌رسانی به این قشر از جامعه به صورت صحیح انجام نخواهد شد.

در این مراسم رئیس اداره بهزیستی خلخال نیز ابراز داشت: برای ساخت 14 واحد مسکونی مددجویی بهزیستی در سطح روستاهای خلخال مبلغ 850 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات بهزیستی هزینه یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه دراختیار صاحبان این واحدهای مسکونی قرار گرفته است.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول