اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی‌ خبر داد

رشد 5/4 برابری تولید محصولات کشاورزی ‌

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی حجم تولیدات کشاورزی حدود 25 میلیون تن بود که این رقم در سال 89 به 107میلیون رسید که نشانگر رشد 5/4 برابری تولید محصولات کشاورزی در مقایسه با پیش از انقلاب اسلامی است.

رشد 5/4 برابری تولید محصولات کشاورزی ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جهانگیر پرهمت ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از دو طرح تحقیقات کشاورزی در اهواز اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی، هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران در تولید 95 درصد محصولات کشاورزی به خودکفایی رسیده است.

وی افزود: فقط در یکی دو قلم اساسی کشاورزی در کشور که شرایط محیطی و اقلیمی اجازه نمی‌دهد هنوز به خودکفایی نرسیده‌ایم ولی هم‌اکنون بسیاری از محصولات کشاورزی تولید داخل به کشورهای منطقه و جهان صادر می‌شود که افتخاری برای انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در حالی که تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی حجم تولیدات کشاورزی حدود 25 میلیون تن بود این رقم در سال 1389 به 107میلیون رسید و در سال 1390 این رقم به 110میلیون تن خواهد رسید که نشان تولید 5/4برابری محصولات کشاورزی در مقایسه با پیش از انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: امنیت غذایی ما در حد بسیار بالایی است و به پشتوانه قوی برای اقتدار و استقلال کشور تبدیل شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی، تولید سالم و کیفی‌سازی محصول کشاورزی به گونه‌ای که از مواد مضر کمتر استفاده شده باشد را رویکرد و راهبرد اصلی وزارتخانه متبوع خواند و افزود: در این زمینه کارهای و اقدام‌های خوبی توسط سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی صورت گرفته است که در آینده شاهد به بار نشستن این اقدام‌ها خواهیم بود.

گفتنی است امروز معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به خوزستان، دو طرح تحقیقات کشاورزی شامل کارگاه بسته بندی خرما به صورت پایلوت و نخلستان الگویی به مساحت 12میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول