اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر:

10 شکارچی متخلف شکار و صید در کاشمر دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر از دستگیری 10 متخلف در قالب چهار گروه شکارچی در این شهرستان خبر داد.

10 شکارچی متخلف شکار و صید در کاشمر دستگیر شدند

مهدی توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: این تعداد شکارچی متخلف در حوزه استحفاظی شهرستان کاشمر و در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع سید مرتضی دستگیر شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر گفت: این شکارچیان به جرم شکار غیر مجاز پرندگان وحشی بدون پروانه شکار، شروع به شکار، حمل و نگهداری اسلحه و تمرد از دستور ماموران یگان حفاظت محیط زیست (ضابطان قضایی) دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه متخلفان دستگیر شده به منظور پیگیری و اعمال قانون با تشکیل چهار پرونده به مراجع قضایی شهرستان کاشمر معرفی شدند، خاطرنشان کرد: با دستگیری این تعداد شکارچی شش قطعه پرنده وحشی، پنج قبضه سلاح شامل یک قبضه سلاح گلوله‌زنی دوربین‌دار و مجهز، یک قبضه سلاح گلوله‌زنی خفیف و سه قبضه سلاح ساچمه‌زنی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر افزود: علاوه بر این 16 تیر فشنگ گلوله‌زنی پر، دو دستگاه دوربین چشمی، سه عدد چاقوی ذبح، قطار فشنگ چرمی، انواع فشنگ ساچمه و چهار پاره غیر مجاز و سایر ادوات شکار و صید نیز کشف و ضبط شد.

توکلی افزود: این افراد علاوه بر پرداخت 720 هزار ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست بر اساس رای صادره از دادگاه در ارتباط با دو پرونده تخلف و بر اساس ماده 680 قانون مجازات اسلامی نیز به مبلغ 4 میلیون ریال جریمه کیفری در حق صندوق دولت محکوم شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر ادامه داد: در حال حاضر دو پرونده دیگر نیز در دست بررسی و اقدام است.

توکلی از تمام علاقمندان به محیط زیست و طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات شکار و صید و نیز آلوده‌سازی محیط زیست مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست کاشمر اطلاع تا برابر قانون با آنان برخود شود.

وی تاکید کرد: دارندگان سلاح‌های مجاز شکاری نظیر گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی نیز با رعایت کامل قوانین و مقررات حمل سلاح، از تحویل اسلحه به افراد غیر و حمل سلاح در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع خودداری کنند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول