اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مربیگری چیرو

فوتبال مس به جمع فانوس به دستان پیوسته

خبرگزاری فارس: با چیرو فوتبال مس به جمع فانوس به دستان پیوسته و بی‌برنامگی و ضعف فنی عامل اصلی شکست تحقیرآمیز مس در اصفهان بود.

فوتبال مس به جمع فانوس به دستان پیوسته

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان تیم فوتبال صنعت مس کرمان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برابر تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با نتیجه پر گل چهار بر صفر شکست خورد تا یک بار دیگر نتایج ضعیف این تیم در این فصل از مسابقات نگرانی‌های زیادی را متوجه آینده این تیم در هفته‌های پایانی لیگ کند.

نارنجی‌پوشان کرمانی در حالی در فولادشهر برابر حریف خود صف‌آرایی کردند که تنها مصطفی سیفی هافبک طراح و بازی‌ساز میانه میدان مسی‌ها در این مسابقه غایب آن‌ها بود و چیرو برای این نبرد حساس تمام بازیکنانش را در اختیار داشت.

اما هر لحظه که از دقایق این مسابقه سپری می‌شد، کرمانی‌ها با ناراحتی و اضطراب بیشتری پیگیر نتیجه این بازی بودند و شاید خیلی از علاقمندان مس با دیدن نتیجه مسابقه در پایان نیمه نخست عطای تماشای ادامه مسابقه را به لقایش بخشیدند و به دنبال امورات خود رفتند.

تابلوی نتیجه بازی در پایان مسابقه چهار بر صفر را به سود زردپوشان اصفهانی نشان ‌داد، نتیجه‌ای که تا کنون و در مسابقات دو تیم در اصفهان رقم نخورده بود و شاید بتوان این شکست تلخ را بزرگ‌ترین شکست مس در دیدار زاینده رود دانست.

* تاکتیک تیمی برای این مسابقه وجود نداشت

تاکتیک تیمی برای این مسابقه وجود نداشت، شاید بتوان یکی از دلایل اصلی این شکست را نبود یک تاکتیک و برنامه ویژه تهاجمی در بین مسی‌ها دانست، چیرو در این مسابقه تمام ابزار تهاجمی‌اش را در اختیار داشت.

تنها راهی که در این بین از سوی بازیکنان مس برای رسیدن به دروازه سپاهان مشخص شده بود، حرکت‌ها و فرارهای فرهاد سالاری مدافع هافبک سمت چپ مسی‌ها از جناح راست و ارسال پاس برای احمد حسن‌زاده بود که در این بین، تنها در چند حرکت فرهاد سالاری توانست با پشت سر گذاشتن مدافعان پیش روی خود با ارسال سانتر و پاس برای مهاجمان مس بر روی دروازه اصفهانی‌ها حملاتی را پایه‌ریزی کند.

با مشخص شدن این تاکتیک تیمی مس پس از هر حرکت سالاری این مدافعان سپاهان بودند که با بستن مسیر این بازیکن راه‌های نفوذ را بسته و مانع از آغاز حملات مس شدند، این مسئله وقتی قابل توجه بود در حالی اصفهانی‌ها روزنه‌های نفوذ بازیکنان مس را در جناح چپ بسته بودند، بازیکنان تیم هیچ برنامه‌ای برای انجام حملات از مسیرهای دیگر به سوی دروازه سپاهانی‌ها نداشتند.

بی‌برنامگی در مس به اندازه‌ای قابل مشاهد بود که کادر فنی و بازیکنان تیم هیچ برنامه‌ای برای مقابله با بازی مستقیم اصفهانی‌ها نداشته‌اند، یکی از برنامه‌های اصفهانی‌ها در بازی روز گذشته بازی‌سازی از دفاع به حمله بود.

هافبک‌های این تیم  و در راس آن‌ها جان واریو و امید ابراهیمی با ارسال پاس برای سید صالحی و سزار مهاجمان خود و افزوده شدن اشجاری به خط حمله عملا در برخی حملات خود با هفت بازیکن بر دروازه مس هجوم می‌آوردند، اما در این بین برنامه خاصی برای دفاع اصولی از سوی مسی‌ها وجود نداشت.

* ضعف خط دفاع از بارزترین مشکلات مس

ضعف خط دفاع از بارزترین مشکلات مس در بازی با سپاهان بود، گل‌های اول و دوم سپاهانی‌ها در حالی وارد دروازه مس شد که دفاع میانی نارنجی‌پوشان با اشتباهات فاحش خود شرایط را برای زدن ضربه سر برای مدافعان پیش تاخته و مهاجمان سپاهان به راحتی فراهم کرد و البته می‌توان در این بخش یک اشتباه تاکتیکی را متوجه چیرو سرمربی مس دانست.

بلاژ که به خوبی می‌دانست، یکی از تاکتیک‌های اصفهانی‌ها ارسال سانترهای بلند برای استفاده مهاجمان سرزن این تیم است با بکارگیری شجاع خلیل‌زاده مدافعی که در برابر مهاجمان بلند قامت سپاهان از قد کوتاه‌تری برخوردار است، عملا اشتباه بزرگی را در خط  دفاعی خود رقم زد.

 به شکلی که با مشاهد دوباره فیلم بازی سرمربی مس و دستیارانش به خوبی متوجه اشتباهات فاحش خود در چیدمان بازیکنان خط دفاعی خود در این مسابقه می‌شوند، درست در مرکز خط دفاعی مدافع میانی بلند قامت باید مسئولیت دفع نخستین توپ‌های ارسالی را داشته باشد، بازیکنانی چون محسن بنگر، سید صالحی و سزار توانستند با زدن ضربات نخست به راحتی و با استفاده از توپ‌های بلند شکست مفتضحانه‌ای را برای مس رقم زنند.

در کنار شجاع خلیل‌زاده سپهر حیدری نیز نتوانست مکمل خوبی برای این بازیکن باشد و بر روی گل‌های نخست، دوم و چهارم اصفهانی‌ها یکی از مقصران اصلی بود، البته نباید به سادگی از ضعف ارشاد یوسفی دروازه‌بان مس در این مسابقه گذشت یوسفی نیز به میزان مدافعان تیمش بر روی گل‌های اول و دوم تیمش مقصر بود.

اما سئوالی که در این بین در ذهن بسیاری از علاقمندان فوتبال در دیار کریمان ایجاد می‌شود، استفاده مکرر بلاژ از یوسفی در درون دروازه مس است، این مسئله در حالی رخ داده که دروازه‌بان اول و دوم مس در این فصل از مسابقات اختلاف و تفاوت فنی زیادی با یکدیگر ندارند.

* چیرو هر روز ضعیف‌تر از دیروز

یکی دیگر از نکات قابل توجه مس کرمان در این فصل از مسابقات را می‌توان عملکرد ضعیف کادر فنی و در راس آن بلاژویچ دانست، چیرو که با سر و صدای زیادی به کرمان آمد از هفته ششم مسابقات لیگ برتر تا کنون نتوانسته حتی ترکیب ثابتی از بازیکنان و نفرات مورد علاقه‌اش را برای مس انتخاب و روانه میدان مسابقه کند، مربی که از نظر بسیاری از اهالی فوتبال از دانش و سطح فنی قابل قبولی برخوردار است در مس و کرمان کارنامه ضعیفی از خود بر جای گذاشته  است.

 چیرو در برابر کرانچار که شاگرد وی محسوب می‌شد از همان ابتدای بازی دست‌ها را به علامت تسلیم بالا برده بود و هرگز نتوانست تیمش را با ترکیب و تاکتیک قابل قبولی راهی میدان مسابقه کند، سرمربی مس کرمان در دور برگشت مسابقات از دیدار مقابل شهرداری تبریز، استقلال و سایپا امتیازات کامل مسابقات را به دست آورده و در برابر تیم‌های نفت تهران، فجر سپاسی و سپاهان اصفهان سه شکست را متحمل شده و در دو دیدار خانگی خود برابر نفت آبادان و دامش گیلان نیز دو تساوی کسب کرده است.

این آمار ضعیف نشان می‌دهد، چیرو و همکارانش از 24 امتیاز ممکن طی هشت هفته نخست دور برگشت تنها 11 امتیاز کسب کرده‌اند، به نظر می‌آید مربی که با سر و صدای زیادی پس از گذشت 10 سال یک بار دیگر به ایران بازگشته نتوانسته نتایجی در حد نامش کسب کند.

هافبک‌های بیکار ... اما ضعف کمربند میانی مس در این بازی از دیگر نقاط مشکل‌دار مس بود در غیاب مصطفی سیفی بازیکنانی چون وژنویچ، عادل کلاه‌کج و احمد حسن‌زاده نتوانستند به خوبی در جلوی خط میانی مس به نقش‌آفرینی بپردازند و تنها فرزاد حسینخانی و قاسم دهنوی در منطقه دفاعی خط هافبک مس روز بهتری را سپری کردند.

از نکات قابل توجه خط هافبک مس می‌توان به بازی دادن مکرر به وژنویچ اشاره کرد، این بازیکن که همچون بلاژویچ سرمربی‌اش با سر و صدا و تعریف و تمجیدهای زیادی در بین فصل به مس پیوست، هرگز نتوانسته ذره‌ای از توانایی‌هایش را بروز داده و بتواند خود را در حد بازیکنی که در جام یوفا بازی کرده نشان دهد.

به نظر می‌رسد، وژنویچ نیز از آن دسته از بازیکنانی است که  همانند جان کالینز در مس سرچشمه در این فصل به واسطه دلالان به خوبی به کرمانی‌ها قالب شده است، بازی و اخلاق را با هم باختیم، اما در این فصل از مسابقات حواشی و برنامه‌های انضباطی زیادی از سوی بازیکنان مس در رسانه‌ها مطرح شده است که از جمله آن می‌توان به درگیری و حرکت زشت قاسم دهنوی در بین دو نیمه اشاره کرد و دهنوی در بین دو نیمه بر اساس آنچه که تصاویر تلویزیونی نشان داند با انجام حرکتی زشت در قبال هواداران سپاهان راهی رختکن شد.  

----------------------------------

یادداشت از عباس آقاملایی

----------------------------------

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول