اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران:

نباید به علما و نخبگان کم‌توجهی کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه نباید به مشاهیر و فرزانگان کم‌توجهی کنیم، اظهار داشت: تجلیل از این افراد در حقیقت تشکر از خداست.

نباید به علما و نخبگان کم‌توجهی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی شب گذشته در پنجمین همایش بزرگ تجلیل از مشاهیر و فرزانگان مازندران در مجتمع نفت این شهرستان با گرامیداشت میلاد نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق و تقارن آن با طلیعه سی و سومین بهار انقلاب تصریح کرد: برگزاری این همایش کمک شایانی می‌کند تا برای نسل جدید جامعه، معیارهای لازم زندگی اعتقادی را ترسیم کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از نعمت‌هایی که در جهان هستی وجود دارد نعمت جهل است، افزود: خداوند بد آفرین نیست بلکه ما انسان‌ها هستیم که نگاه ما به بعضی از نعمات مناسب نیست و وجود جهل سبب شد که انسان به سوی کمال‌جویی و پیشرفت گام بردارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در عصر ابداعات و نوآوری قرار داریم، خاطرنشان کرد: انسان با دیدن کمبودها، کاستی‌ها و نادانی‌ها به سوی دانش و به دست آوردن علم روز و تکنولوژی رهنمون می‌شود.

وی ادامه داد: باید برای علم و عالم ارزش قائل بود چراکه جایگاه علم و دانش رفیع است و وظیفه ما در قبال این اندیشمندان، پاسداشت تلاش‌ها و زحمات آنهاست و برگزاری اینچنین همایش‌هایی کمترین کاری است که در مقابل عظمت و بزرگی مفاخر و فرزانگان برجسته دیار علویان باید انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: یکی از موهبت‌های خداوند به انسان‌ها، وجود متفکران، علما و دانشمندان است که همواره چراغ هدایت را پرفروغ نگه داشته‌اند و مبارزه با جهل و نخوت را به عنوان وظیفه می‌دانستند.

وی اضافه کرد: مازندران ولایت‌مدار، این دیار نخستین حکومت علویان و صدرنشین تاریخ ایران باستان از این موهبت الهی بی‌بهره نبوده است و افتخارات زیادی را در خود جای داده است.

ابراهیمی با بیان اینکه بر خود وظیفه دانستیم تا از این افتخارات تجلیل کنیم، افزود: ادب ایجاب کرد که با اراده و نگاه جمعی با تجلیل از مقام شامخ نخبگان و مشاهیر نسبت به این بزرگان و احیای آثار گرانمایه آنان الگوپذیری از دستاوردها و پیوند فکری و معرفتی به ویژه برای نسل نو و آیندگان ادای دین کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان با بیان اینکه نباید به این علما و نخبگان کم‌توجهی کنیم، اظهار داشت: تکریم این عزیزان تشکر از خداست و امیدواریم هر سال بتوانیم این همایش را بهتر برگزار کنیم.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول