اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان:

کشت و صنعت سپیدرود رشت احیا شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان گفت: مجتمع کشت و صنعت سپیدرود رشت باید با تشکیل تعاونی فراگیر احیا شود.

کشت و صنعت سپیدرود رشت احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت نظرعلی علیزاده در جمع کثیری از بازنشستگان لشگری و کشوری این شهرستان با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب، اظهار داشت: اشتغال جوانان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ و به ویژه خانواده‌های بازنشسته است.

وی با بیان اینکه مجتمع سپیدرود رشت باید توسط وزارت دفاع در اختیار بازنشستگان قرار گیرد، افزود: این مجتمع با وسعت بالا و امکانات مطلوبی که دارد می‌تواند برای هزاران نفر از جوانان بیکار گیلان اشتغال پایدار ایجاد کند.

استاد دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه بازنشستگان لشگری می‌توانند با تشکیل یک تعاونی فراگیر استانی، مجتمع سپیدرود وزارت دفاع را احیا کنند، گفت: بازنشستگان نیروهای مسلح گیلان احیای مجتمع سپیدرود را از وزارت دفاع مطالبه کنند.

این مسئول، ایجاد و تأمین زمینه و امکانات کار برای به منظور رسیدن اشتغال کامل را از اهداف تعاونی‌ها نامید و تصریح کرد: قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که قادر به کار هستند اما وسایل کار ندارند،‌ پیشگیری از تمرکز و چرخش ثروت در دست افراد و گروه‌های خاص به منظور تحقق عدالت اجتماعی، جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت، قرار گرفتن مدیریت و سرمایه و منافع حاصله در اختیار نیروی کار و تشویق به بهره‌برداری مستقیم از حاصل کار خود از اهداف محوری تعاون است.

وی با اشاره به وجود نیروی کار، تخصص و منابع طبیعی کافی در کشور، ابراز داشت: باید با آماده کردن زیربنای تولید و توسعه و افزایش ثروت در جامعه از نیروی بالقوه موجود استفاده کرد.

علیزاده تعاون را عمده‌ترین ابزار تنظیم بازار، سرمایه و نیروی انسانی کارآمد و آموزش دیده در حوزه اقتصاد عنوان کرد.

وی رشد بخش کشاورزی و دامپروری به‌عنوان بستری برای کسب اهداف توسعه در کشورهای در حال توسعه را امری ضروری قلمداد کرد و اذعان داشت: در بین اهداف موردنظر، بهبود و تقویت رشد اقتصادی و کاهش فقر، بهبود امنیت غذایی و حفظ منابع طبیعی بسیار مهم است.

این مسئول با بیان اینکه بخش کشاورزی به طور مستقیم از طریق تولید بیشتر و صادرات و به صورت غیرمستقیم از طریق افزایش تقاضا برای خدمات و کالاهای صنعتی در جوامع روستایی، به رشد اقتصادی کمک می‌کند، افزود: توسعه کشاورزی با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به ریشه‌کنی بیکاری کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان می‌توانند در مدیریت اشتغالزایی برای جوانان نقش محوری داشته باشند، بیان داشت: نیروی انسانی به عنوان بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین دارایی و سرمایه هر سازمانی محسوب می‌شود و بر خلاف دیگر منابع سازمانی علاوه بر اینکه با مصرف کردن مستهلک و کاهش نیافته بلکه تنها سرمایه‌ای فزاینده است.

علیزاده اذعان داشت: بازنشستگی به معنای تکمیل چرخه خدمت و آغازی دوباره و به منزله مدال افتخاری بر سینه تاریخ است که تلاش صادقانه بازنشستگان را بر آینده‌گان تبیین می‌کند.

به گفته وی نیروی انسانی هرگز با مصرف کردن مستهلک نشده بلکه باتجربه و مهارتی که کسب می‌کند موجب عملکرد بهتر و بیشتر سازمان‌ها می‌شود.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان، در ادامه با اشاره به انتخابات نهم مجلس، اظهار داشت: ﺣﻀﻮﺭ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮﯼ ﻭ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﻭ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﭘﺮﺷﻮﺭ ﻭ ﺑﺎ ﻧﺸﺎﻁ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺑﻌﺪ ﺑﯿﻦ‌ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﻣﺠﻠﺲ ﻧﻬﻢ موثر باشد.

وی انتخاب اصلح و حضور در انتخابات را دو تکلیف مردم دانست و گفت: با توجه به اهمیتی که مجلس در سرنوشت کشور دارد حضور مردم در انتخابات مجلس باشکوه و گسترده است.

علیزاده با تاکید بر اینکه اگر دقت نکنیم و نسبت به انقلاب اسلامی بی‌تفاوت باشیم امکان فریب مردم وجود دارد، خاطر نشان کرد: بحث انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: دشمن درگیر مسائل داخلی خود است و کانون اصلی این مسائل را ایران می‌داند و می‌خواهد کشور را وارد مسائل خود کند و به همین منظور انتخابات را بهترین فرصت برای طرح نقشه‌های خود می‌داند.

این مسئول یادآور شد: برخی از جریانات داخلی و خارجی در تلاش هستند مردم ایران در انتخابات شرکت نکنند و کمرنگ جلوه دادن انتخابات یکی دیگر از نقشه‌های دشمنان است.

وی یکی از وظایف نماینده مجلس را ایستادن در مقابل حوادث دانست و یادآور شد: در مجلس هشتم با توجه به اینکه اکثریت اعضای آن اصولگرا بودند برخی از مصوبات آن مورد اعتراض مردم قرار گرفت که این امر به نفع جریان اصولگرایی نیست.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول