اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

در صدور خدمات فنی مهندسی موفق نبوده‌ایم

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌ و توانمندی استان در خدمات فنی و ساخت و ساز گفت: در صدور خدمات فنی- مهندسی به کشورهای همسایه موفق نبوده‌ایم.

در صدور خدمات فنی مهندسی موفق نبوده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در همایش شورای ادواری شرکت‌های ساختمانی که به میزبانی انجمن شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی خوزستان در گیت بوستان برگزار شد، اظهار داشت: احساس نا امنی در جنوب عراق در حدی نیست که مانع انجام کار شود و این کشور همسایه علاقه‌مند است که برخی پروژه‌های کلان خود را به پیمانکاران ایرانی بسپارد.

وی تصریح کرد: تا چند سال پیش پیمانکاران پروژه‌های ملی مانند پل سازی از بیرون استان انتخاب می‌شدند و پروژه‌ها عمدتا با تاخیر زیاد انجام می‌شد اما در چند سال اخیر پیمانکاران بومی پروژه‌های کلان استان را به عهده گرفته‌اند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با تاکید بر بازنگری ظرفیت پروژه پیمانکاران، خاطرنشان کرد: باید روی کار پیمانکاران قاعده کلی و ضوابطی ایجاد شود چرا که بسیاری از پروژه‌ها به اتمام نمی‌رسند و مشکل آنها تنها مسائل مالی نیست.

حجازی یادآور شد: جامعه پیمانکاران باید نسبت به پالایش توانمندی پیمانکاران در سطح کشور اقدام لازم را انجام دهد و اصلاحات در جامعه پیمانکاران از درون خود آنها آغاز شود.

وی بر استفاده از دانش فنی روز توسط پیمانکاران و به کارگیری نیروی جوان مستعد تحصیلکرده تاکید کرد و گفت: در حال حاضر جوانان زیاد و با استعدادی هستند که وارد بازار کار می‌شوند و جامعه پیمانکاران باید نسبت به جذب آنان برنامه‌ریزی و اقدام کند.

استاندار خوزستان به کار گیری تکنیک‌های نوین در راستای کاهش هزینه‌ها در پروژه‌ها توسط پیمانکاران را یک ضرورت دانست و گفت: باید این فرهنگ را در سازمان‌ها به وجود آورد که کار با کیفیت طلب کنند و در ازای کار باکیفیت هزینه کنند.

حجازی با اشاره به لزوم استقرار دفاتر فنی در محل کار پیمانکاران ساختمان، افزود: ناهماهنگی میان پیمانکار و مشاور باعث بی‌نظمی و ناهمگونی در اجرای پروژه‌ها می‌شود.

وی راهکارهای تعامل، همفکری میان دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران را برشمرد و گفت: اصلاح ساختار توزیع اعتبارات کشوری و خاتمه پروژه‌های نیمه تمام، ارتقای کیفیت پروژه‌ها از سوی پیمانکاران به منظور افزایش سطح اطمینان مردم و دستگاه‌ها نسبت به آنها، حذف پیمانکارانی که ضوابط ساختمان سازی را رعایت نمی‌کنند، حمایت از پیمانکاران در زمینه تولید، خرید وسایل و تجهیزات از جمله موارد مهم در این زمینه است.

استاندار خوزستان بر راه‌اندازی کارگروه تخصصی در بخش پیمانکاری تاکید کرد و گفت: معتقدیم برای دهه چهارم انقلاب اسلامی و تحولات در کارهای اجرایی و توسعه باید این بخش ایجاد شود تا زمینه تعامل و رشد بیشتر پیمانکاران و ارتقای کیفیت طرح‌ها و پروژه‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول