اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی گیلان:

60 درصد مردم گیلان بیمه خدمات درمانی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی گیلان گفت: بالغ بر 60 درصد جمعیت گیلان زیرپوشش بیمه خدمات درمانی هستند.

60 درصد مردم گیلان بیمه خدمات درمانی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت محمود عاطف‌راد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان خدمات درمانی گیلان اظهار داشت: از جمعیت 2 میلیون و 404 هزار و 863 نفر گیلان تعداد یک میلیون و 445 هزار و 345 نفر زیرپوشش بیمه خدمات درمانی استان هستند که 60 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه خدمات درمانی استان با اداره‌ها و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد است، افزود: بیمه خدمات درمانی استان با 16 اداره شهرستانی، هشت نمایندگی، 35 دفتر پیشخوان دولت و یک‌هزار و 931 موسسه تشخیص درمانی طرف قرارداد است و به مردم خدمات ارائه می‌کند.

این مسئول ادامه داد: 100 درصد بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود، 100 درصد داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، 85 درصد پزشکان متخصص و بیش از 73 درصد پزشکان عمومی استان با اداره کل بیمه خدمات درمانی طرف قرارداد هستند.

وی مجموع هزینه‌های درمان تعداد بیمه‌شدگان مذکور را بالغ بر 425 میلیارد ریال در شش ماهه نخست امسال به موسسات طرف قرارداد عنوان کرد.

عاطف‌راد درباره پزشک خانواده ابراز داشت: در گیلان یک‌میلیون و 30 هزار نفر به صورت رایگان زیرپوشش بیمه روستایی و پزشک خانواده قرار دارند.

وی افزود: این اداره کل با خرید خدمات و انعقاد قرارداد با 263 پزشک خانواده و 206 ماما در 168 مرکز بهداشتی درمانی روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر به ارائه خدمات قشر محروم جامعه مشغول است.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی گیلان، خاطر نشان کرد: با تمهیداتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی اندیشیده است، دیگر بهانه‌ای برای بیمه نشدن فرد ایرانی وجود ندارد و همه می‌توانند زیرپوشش بیمه درمان ایرانیان قرار گیرند.

وی گسترش برنامه‌های بیمه خدمات درمانی استان را یکی از اهداف مهم خواند و تصریح کرد: گسترش خدمات غیرحضوری به صورت دورکاری از اهداف مهم است و در حال حاضر 15 نفر دورکاری هستند.

عاطف‌راد ادامه طرح ملی بیمه ایرانیان با 50 درصد تخفیف حق سرانه را از دیگر برنامه‌های بیمه خدمات درمانی استان برشمرد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول