اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت

پیوند 90 فقره کلیه در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی گفت: امسال در آذربایجان غربی 90 فقره پیونده کلیه برای بیماران نیازمند انجام شد.

پیوند 90 فقره کلیه در آذربایجان‌غربی

حسن اشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هر سال با اهتمام فعالان حوزه جذب اهداکننده های اعضا و انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی بین 85 تا 95 فقره کلیه به بیماران پیوند زده می‌شود تا آنها به فرآیند عادی زندگی خود برگردند.

وی تصریح کرد: امسال هم در راستای خدمت‌رسانی به بیماران نیازمند کلیه اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است چرا که به طور میانگین هر هفته دو مورد عمل جراحی پیوند کلیه بر روی بیماران صورت می‌گیرد لذا در ارتباط با بهبود وضعیت بیماران کلیوی تلاش زیادی صورت می‌گیرد.

این مسئول همکاری رسانه‌های جمعی برای نهادینه کردن فرهنگ اهدای اعضاء خواستار شد و گفت: رسانه‌های جمعی به ویژه صداو سیما همچنین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی باید در راستای ایجاد فرهنگ اهدای عضو در جامعه گام‌های بلندی بردارند و بین مردم نسبت به این امر شناخت و بصیرت کافی ایجاد کنند.

اشتری با بیان اینکه تبیین مسئله اهداء عضو از بیماران مرگ مغزی و اجساد باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: گاهی افرادی سالم در اثر سوانح مختلف مانند تصادف دچار مرگ مغزی می‌شوند و پزشکان هم امکان‌پذیر نبودن بازگشت به حیات را مطرح می‌کنند که در این قبیل موارد باید خانواده‌ها نسبت به اهداء عضو مبادرت کنند تا بیماران نجات یابند و فرد متوفی نیز برای همیشه در خاطره‌ها جاویدان بماند.

این مسئول به در دسترس بودن برگ‌های اهدای اعضاء اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به تهیه کردن این برگه‌ها اهتمام کرده و با پر کردن آن نسبت به اهداء اعضای خود بعد از وفات وصیت کنند چرا که خانواده‌ها در صورت رضایت شخصی فرد راحت‌تر به هدیه کردن عضو بیمار خود مبادرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون به یک بیمار سرطانی فاقد جا و مکان سرپناه داده‌ام خاطرنشان کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی نه‌تنها به جامعه هدف خود بلکه برای خدمت‌رسانی به همه مردم آماده است به طوری که هم‌اکنون یک نفر خانم بیمار سرطانی با همسر فلج خود در خوابگاه انجمن اسکان یافته‌اند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی ادامه داد: این خواهر مبتلا به سرطان برای انجام دادن شیمی‌درمانی از سردشت به ارومیه آمده است ولی با توجه به اینکه برای سپری کردن شب جایی نداشتند همچنین رفتن به مراکز اقامتی و مسافرخانه‌ها هم مقدور نبود با هماهنگی و معرفی یکی از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان در خوابگاه انجمن به مدت 10 روز ساکن شده‌اند.

انتهای پیام/غ20 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول