اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کلیوی استان زنجان خبر داد

کلنگ‌زنی ساختمان آموزشی و درمانی انجمن بیماران کلیوی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کلیوی استان زنجان گفت: ساختمان آموزشی و درمانی انجمن بیماران کلیوی استان زنجان اسفند ماه سال جاری کلنگ‌زنی می‌شود.

کلنگ‌زنی ساختمان آموزشی و درمانی انجمن بیماران کلیوی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رضا طهماسبی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همزمان با 19 اسفند ماه سال جاری به عنوان روز کلیه برنامه‌های مختلفی در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ساختمان آموزشی و درمانی انجمن بیماران کلیوی استان زنجان در این روز کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: یک بخش این مجموعه به بخش درمانی برای بیماران دیالیزی اختصاص یافته است.

رئیس انجمن کلیوی استان زنجان از راه‌اندازی بخش مشاوره و آموزش در این ساختمان خبر داد و افزود: ارائه مشاوره‌های مختلف به بیماران کلیوی از برنامه‌های این مرکز است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش خدماتی و اشتغال‌زایی در این ساختمان بیان داشت: شرکتی نیز برای ارائه خدمات مختلف و ایجاد زمینه اشتغال برای بیماران و خانواده‌های آنان در این بخش راه‌اندازی می‌شود.

طهماسبی از تاسیس باشگاه فرهنگی و ورزشی انجمن بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد و یادآور شد: مجوز تاسیس این باشگاه اخذ شده است.

وی با بیان اینکه مجوز خرید زمین این مجموعه اخذ شده است، یادآور شد: برگزاری مسابقات مختلف برای بیماران کلیوی از برنامه‌های این باشگاه محسوب می‌شود.

رئیس انجمن کلیوی استان زنجان با اشاره به برگزاری برنامه روز کلیه در آمفی تئاتر سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان داشت: این برنامه صبح جمعه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 970 بیمار دیالیزی، پیوندی و مراقبتی زیر پوشش انجمن بیماران کلیوی هستند، خاطرنشان کرد: خدمات مختلف به این افراد ارائه می‌شود.

طهماسبی با اشاره به راه‌اندازی هفت مرکز دیالیز در استان بیان داشت: دو مرکز در شهرستان زنجان و پنج مرکز دیگر نیز در شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده است.

وی از فعالیت‌های انجمن بیماران کلیوی در شهرستان‌های مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: مرکز دیالیز شهرستان ماهنشان هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

رئیس انجمن کلیوی استان زنجان تصریح کرد: در سال‌های گذشته به دلایلی تعداد بیماران دیالیزی در کشور افزایش یافته است که مرگ و میر در بین این افراد نسبت به گذشته بیشتر بوده است.

وی با اشاره به پیوند کلیه 30 نفر در استان زنجان بیان داشت: 70 درصد این افراد از افراد مرگ مغزی کلیه دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول