اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی خبر داد

دستیابی به رتبه برتر توسط سازمان انتقال خون آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: سازمان انتقال خون آذربایجان غربی توانسته است در سه سال پی‌درپی رتبه برتر کشوری را کسب کند.

دستیابی به رتبه برتر توسط سازمان انتقال خون آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه امیر اولیایی‌رضایی شامگاه شنبه در نشست شورای اداری سازمان انتقال خون اظهار داشت: افتتاح و راه‌اندازی سامانه ثابت خون‌گیری در شهرستان‌های ارومیه، بوکان، شاهین‌دژ و بوکان و ساخت، تجهیز و افتتاح پروژه ثابت خون‌گیری در شهرستان میاندوآب از فعالیت‌های مهم است.

وی با بیان اینکه تمام مراکز خونگیری به شبکه کشوری سازمان انتقال خون مرتبط شدند، افزود: این سیستم نرم‌افزاری کل فرآیندهای انتقال خون از مرحله تولید تا پخش فرآورده‌های خونی را در بر می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی سال گذشته در شاخص اهدای مستمر خون 47 درصد رشد دارد.

اولیایی‌رضایی اظهار داشت: سازمان انتقال خون آذربایجان غربی به لحاظ کیفی و کمی از رتبه 26 در سال 86 به رتبه برتر کشور در شرایط حاضر رسیده است.

وی تصریح کرد: اهدا کننده‌های مستمر در این دستگاه مردم نهاد از جایگاه ویژه برخوردار هستند چون این اشخاص در فواصل زمانی مختلف به طور منظم توسط پزشکان مجرب معاینه می‌شوند.

اولیایی‌رضایی به بهبود شاخص اهدای خون به ازای هزار نفر در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: این شاخص در سال 1389 به 19 واحد به ازای هر هزار نفر رسید که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این شاخص 21 واحد به ازای هر یک‌هزار نفر شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: میانگین کشوری در این شاخص 24 واحد به ازای هزار نفر است لذا با وجودی که به همت مردم نوع‌دوست استان در این شاخص ارتقای قابل توجهی داشته‌ایم ولی همچنان از میانگین کشوری عقب هستیم.

اولیایی‌رضایی ادامه داد: اهدای خون یکی از سنت‌های پسندیده در فرهنگ کشور ما قلمداد می‌شود و با توجه به اینکه در کتب دینی هم به اهمیت انجام این عمل نجات‌بخش تأکید شده است مردم برای شرکت در این اقدام خداپسندانه گرایش زیادی دارند.

این مسئول در ارتباط با استراتژی‌های سازمان انتقال خون تصریح کرد: استراتژی‌های سازمان انتقال خون ایران بهینه‌سازی نظام اهدای خون، بهینه‌سازی مصرف خون و فرآورده‌های خونی، استقرار نظام تضمین کیفیت در تأمین خون و فرآورده‌های خونی، استقرار مراقبت از خون، توسعه فن‌آوری در سازمان، نهادینه کردن تحقیقات در سازمان، ارتقای سطح علمی مدیران و کارکنان سازمان، استقرار نظام مدیریتی اطلاعاتی، ترمیم ساختار سازمانی، افزایش توانمندی‌ و کارایی روابط عمومی سازمان، استقرار نظام ارزیابی عملکرد سازمان، حمایت جامع از نیروهای فنی و تخصصی سازمان و جلب حمایت همه‌جانبه است.‌

رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی ادامه داد: افرادی که برای اهدای خون نسبت به بیماران و نیازمندان مبادرت می‌کنند در واقع برای حراست از سلامتی خود نیز گام‌های بلندی برمی‌دارند زیرا برای اهدای خون مجبور هستند با انجام دادن آزمایش‌های مختلف از سلامت جسمی خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول