اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر:

جامعه نیازمند فرهنگ پذیرش معتادان پس از ترک است

خبرگزاری فارس: فرماندار قائمشهر گفت: باید زمینه پذیرش معتادان پس از ترک در جامعه فراهم شود که نقش رسانه‌ها در ترویج این فرهنگ بسیار موثر است.

جامعه نیازمند فرهنگ پذیرش معتادان پس از ترک است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی پیرفلک بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح کلینیک بستری و بازتوانی معتادان استان مازندران در قائمشهر با بیان اینکه توسعه تکنولوژی و دانش در جهان به موازات آسیب‌های جدی اجتماعی در حرکت است، بیان داشت: مهم‌ترین آسیب اجتماعی جهان ماده مخدر است که به بزرگ‌ترین تهدید جامعه بشری تبدیل شده است.

وی با تاکید بر ایجاد برنامه و ساز و کارهای مناسب برای افراد آسیب دیده از بیماری اعتیاد تصریح کرد: حمایت، عزم و مشارکت عمومی و استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات پزشکی و روانپزشکی و نیز مساعدت گروه‌های مردم نهاد، زمینه ترک و درمان اعتیاد را در معتادان کشورمان فراهم می‌کند.

فرماندار قائمشهر با اشاره به صرف زمان و هزینه‌های بالا از سوی آسیب‌دیدگان مواد مخدر تاکید کرد: اصل پذیرش افراد به عنوان معتادان ترک شده از مواد مخدر در جامعه لازم و ضروری است، فرد معتاد که دوره درمان را سپری می‌کند با نگرانی شرایط خانواده هرگز قادر به طی مراحل درمانی به طور صحیح و کامل نیست.

پیرفلک اظهار کرد: مراکزی همچون بهزیستی و کمیته امداد باید خانواده افراد تحت درمان را در دوره ترک مورد حمایت قرار دهند و همچنین مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت‌های شغلی به این اشخاص بپردازند.

وی با توانمند دانستن ایرانیان در همه عرصه‌ها تاکید کرد: اراده موجود برای اصلاح و بازتوانی معتادان گامی موثر در درمان و بازگشت به زندگی در معتادان است که پس از درمان باید جامعه پذیرای آنان به ویژه در بحث اشتغال باشد مزید بر اینکه نباید از نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ پذیرش پس از ترک معتادان از سوی جامعه غافل بود.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول