اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده در چهارمحال و بختیاری

اتحادیه صنف صادرکنندگان فرش دستباف تشکیل می‏شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: اتحادیه صنف صادرکنندگان فرش دستباف از سال آینده در این استان تشکیل می‏شود.

اتحادیه صنف صادرکنندگان فرش دستباف تشکیل می‏شود

علیرضا شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: طراحان، بافندگان، فعالان عرصه بافت فرش، متخصصان، کارشناسان و فرهیختگان دانشگاهی در رشته طراحی فرش تا پایان اسفندماه فرصت دارند برای عضویت در انجمن طراحان فرش دستباف چهارمحال و بختیاری اقدام کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان به عضویت در این انجمن برای نام‌نویسی با همراه داشتن مدارک شناسایی می‎توانند به اداره فرش استان مراجعه کنند.

شیخی همچنین به رایزنی برای تشکیل اتحادیه صنف صادرکنندگان فرش دستباف در سال آینده اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فروشندگان فرش دستباف نیز برای عضویت در این اتحادیه اقدام کنند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه از تولید 160 هزار مترمربع فرش دستباف در این استان خبر داد و گفت: هم اکنون در چهارمحال و بختیاری 100 هزار بافنده بر 50 هزار دار قالی فرش می‌بافند که توان بافت سالانه 400 هزار مترمربع فرش دستبافت را دارا هستند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، آمریکا، چین و برخی کشورهای اروپایی از بازارهای هدف فرش دستباف استان هستند.

شیخی فرش بختیاری، گبه، فرش نایینی و یلمه را از مهم‌ترین سبک‌های تولید فرش دستباف چهارمحال و بختیاری برشمرد و گفت: اصالت نقشه، ثبات رنگ و دقت بافت از ویژگی‌های شاخص فرش‌های استان است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری طبیعی و گیاهی بودن رنگ‌های فرش استان را از بارزترین شاخص‌های فرش استان عنوان کرد و گفت: برخورداری از نقوش اصیل از دیگر مزیت‌های فرش استان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرکرد، اردل، چالشتر، بخش شوراب و روستاهای فارسان، باباحیدر و چلگرد از مناطق مهم قالیبافی چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول