اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/نشست‌های انتخاباتی در دفتر خبرگزاری فارس خراسان جنوبی/

عبادی: منتخب مردم باید عدالت‌محور باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بیرجند گفت: منتخب مردم باید بحث عدالت را در سرلوحه کار خویش قرار دهد و وابسته به هیچ جریان ثروت و قدرتی نباشد.

عبادی: منتخب مردم باید عدالت‌محور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نشست‌های انتخاباتی در دفتر خبرگزاری فارس خراسان جنوبی امروز با حضور تعدادی دیگر از کاندیداها و فعالان سیاسی پیگیری شد.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در نشست انتخاباتی فارس خراسان جنوبی که در محل دفتر این خبرگزاری در بیرجند برگزار شد، علت حضور خویش در انتخابات را درخواست‌های مکرر مردم، نخبگان سیاسی، علمی و دانشگاهی دانست و اظهار داشت: نگرانی‌هایی نسبت به انتخابات وجود داشت.

وی افزود: تحلیل برخی از نخبگان که دعوت کرده بودند این بود که باید آبرویی که خداوند به اینجانب داده است را صرف انقلاب و اسلام کنم.

امام جمعه موقت بیرجند جریان‌ انتخابات را موجب آسیب دانست و افزود: وضعیت شخصی در این حضور اثرگذار نبوده و این موضوعی نیست که به نفع حقیر باشد اما اگر کسی بر حسب وظیفه وارد شود حتما ضرر نخواهد کرد.

* بر اساس تکلیف حضور پیدا کردم و تا آخر هستم

عبادی حضور خود را فقط یک احساس تکلیف دانست و ادامه داد: یکی دو مرتبه نیز خوشحال می‌شدم که بزرگان این تکلیف را از دوش من بردارند تا حضور خود را پس گیرم، ولی تاکید تعداد زیادی از نخبگان در جریان مسائل کشوری و سیاسی موجب باقی ماندن اینجانب شد که به امید خدا و طبق وظیفه شرعی تا آخر خواهم ماند.

وی ادامه داد: امروزه امکان اینکه مسئله حضور اینجانب تغییر کند، کاملا منتفی است و در گذشته و بعد از نام‌نویسی هم که شک در حضور داشتم نظرم بر این بود که شاید افراد دیگری باشند که این وظیفه را انجام دهند، اما بعد از تاکید علما، نخبگان و بزرگان بر حضور اینجانب، من هم وظیفه ماندن در صحنه را دارم.

* دشمنان بازندگان اصلی این انتخابات هستند

امام جمعه موقت بیرجند حداقل فایده حضور خویش در انتخابات را تلاش در راستای جذب مشارکت حداکثری مردم دانست و ادامه داد: نفس این موضوع که در صورت حضور بنده مشارکت مردم حتی به اندازه 10 نفر افزایش یابد یک پیروزی محسوب می‌شود.

عبادی شرایط موجود را با توجه به برگزاری اولین انتخابات بعد از فتنه 88 و تحریم ظاهری انتخابات توسط بعضی از جریان‌های وابسته به بیگانگان مهم دانست و افزود: حضور حداکثری مردم دغدغه اصلی است.

وی از تمام نامزدهایی که وارد عرصه انتخابات شده‌اند تشکر کرد و افزود: آنها هم در مسیر به حداکثر رساندن مشارکت مردمی گام برمی‌دارند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: این انتخابات بازنده‌ای جز دشمنان ملت و نظام ندارد و برنده اصلی این انتخابات در وهله اول مردم و در وهله دوم تمامی نامزدهای شرکت‌کننده هستند.

عبادی در پاسخ به این سؤال که روند مجلس آینده چه تاثیری بر معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای خواهد گذاشت، بیان داشت: طبیعتا ریشه بیداری اسلامی که در دنیای اسلام شکل گرفته، ایران است که خود غربی‌ها نیز به این مسئله اذعان می‌کنند.

عبادی افزود: گرچه بعضی از مغرضان اینگونه القا می‌کنند که این قیام‌ها هم کار آمریکاست، در صورتی که واقعیت مسئله اینگونه نیست.

وی با یادآوری دوران پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ابتدای کار مردم در اثر یک جنگ روانی و از پیش طراحی شده می‌گفتند که این انقلاب هم کار آمریکایی‌ها و انگلیسی‌هاست.

* خیزش‌های مردمی خاورمیانه، صد درصد بیداری اسلامی است

امام جمعه موقت بیرجند علت به وجود آمدن این‌چنین تفکری در بین عامه مردم را برنامه‌ریزی‌های دشمن دانست و افزود: کشورهای استعماری به این علت که می‌خواهند خودشان را بزرگ جلوه دهند و خیزش‌ها را آلوده کنند دست به این کار می‌زنند.

عبادی جریان شکل گرفته در خاورمیانه را صد درصد بیداری اسلامی دانست و ادامه داد: این موضوع را می‌توان از پیروزی اسلام‌خواهان در انتخابات برگزار شده و فریادهای ضد اسرائیلی مردم این کشورها نیز متوجه شد.

وی اضافه کرد: در حالی که از بین رفتن تک تک حامیان آمریکا و غرب در منطقه را مشاهده می‌کنیم، چگونه ادعای آمریکایی بودن این جنبش‌ها که از طریق رسانه‌های غربی مطرح می‌شود را باور کنیم؟

امام جمعه موقت بیرجند افزود: اگر در چنین شرایطی مشارکت مردم در انتخابات کاهش پیدا کند، یک جنگ شدید رسانه‌ای علیه نظام آغاز خواهد شد که می‌تواند آسیب زننده باشد.

عبادی ادامه داد: اگر کسانی که مرتبط با جریان‌های انحرافی و فتنه هستند با موتور روشن و چراغ خاموش وارد مجلس شوند، آسیب جدی به نظام خواهند زد.

وی انتخابات پیش‌رو را در راستای مشارکت حداکثری مردم و حضور نمایندگان اصلح در مجلس بسیار مهم دانست و افزود: مردم باید به کسانی رای دهند که از نظر اعتقادی قوی باشند تا جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نماند.

* مردم نسبت به کاندیداهای جریان‌های قدرت و ثروت حساسند

امام جمعه موقت بیرجند در پاسخ به این سؤال که جریان‌های ثروت و قدرت چگونه انتخابات مجلس نهم را تهدید می‌کنند، بیان داشت: لیبرال دموکراسی غرب شعارهای خوبی مانند "حاکمیت مردم بر مردم" و "هر نفر یک رای" را می‌دهد، اما در عمل آنچه که محقق شده است "هر دلار یک رای" است.

عبادی دموکراسی غربی را حاکمیت دلار دانست و افزود: سرمایه‌داران و بانکداران بزرگ در این کشورها وارد انتخابات شده و نخست وزیر و رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند و مردم بازیچه‌ای بیش نیستند.

وی شرایط ایران را کاملا متفاوت دانست و ادامه داد: در بستری که نظام مقدس مردم‌سالاری دینی فراهم کرده ‌است شخصی مانند احمدی‌نژاد که استاد دانشگاه بوده و هیچگونه وابستگی سیاسی یا اقتصادی ندارد، می‌تواند به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شود.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: بیشتر فرایند انتخاباتی را مدنظر داریم و انتقاداتی را نیز به آقای احمدی‌نژاد وارد داریم.

عبادی اضافه کرد: مردم نسبت به کاندیداهایی که وابسته به جریانات قدرت و ثروت هستند و یا از طرفداری دستگاه‌های دولتی بهره می‌برند، حساس هستند.

وی مردم را بیدار و هوشیار دانست و افزود: منتخب مردم نیز باید بحث عدالت را در سرلوحه کار خویش قرار دهد و وابسته به هیچ جریان ثروت و قدرتی نباشد، تا بتواند به مطالبات مردم پاسخ دهد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول