اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی مشاور رهبری

کنگره میقات‌الرضا در طرقبه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: کنگره میقات‌الرضا اسفندماه سال جاری و با سخنرانی دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در طرقبه برگزار می‌شود.

کنگره میقات‌الرضا در طرقبه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سید محمد فتحی اظهار داشت: با توجه به اهمیت فرهنگ زیارت که به عنوان یکی از اصلی‌ترین مفاهیم مذهب تشیع است و تحقق این امر نیازمند توسعه و گسترش است و از سوی دیگر وجود بارگاه ملکوتی امام‌ رضا(ع) در مشهد و خیل زائران آن حضرت و نیز وجود بقاع متبرکه در مسیر حرکت زائران، لازم است از این سرمایه‌های معنوی (بقاع متبرکه) که با روح و پیمان مردم عجین شده استفاده و مورد بهره‌برداری مناسبی قرار گیرد.

وی افزود: این مهم علاوه بر آماده‌سازی روحی و معنوی زائران حضرت رضا(ع)، سبب می‌شود تا از فرصت حضور و توقف زائران هر چند کوتاه در راستای توسعه فرهنگی و اقتصادی آن مناطق بهره‌برد و بقاع بیش از پیش نقش خود را در مباحث فرهنگی و تمدن جامعه نشان دهند.

فتحی با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع زیارت، کنگره میقات‌الرضا در محورهای فرهنگی، معنوی، اقتصادی، عمرانی، مدیریتی و نهادی برگزار می‌شود، تصریح کرد: راهکارهای تبدیل بقاع میقات‌الرضا به قطب‌های فرهنگی جامعه، نقش بقاع میقات‌الرضا در ایجاد آمادگی معنوی زائران امام و نقش میقات‌الرضا در ترویج و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در میان زائران داخلی و خارجی از محورهای فرهنگی و معنوی این کنگره است.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: الگوها و تجربه‌های اقتصادی در عمران و آبادانی بقاع میقات‌الرضا و نقش آن در تامین نیازهای عمرانی، بهداشتی و امنیتی زائران و اصلاح الگوی سفر به مشهد از محورهای اقتصادی کنگره است.

فتحی با بیان اینکه آیت‌الله آملی و آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید پیامی به این کنگره ارسال کرده‌اند، افزود: ویژه‌نامه خبری 16 صفحه‌ ای به همراه مستندی از طرح میقات‌الرضا تهیه شده است که در این مراسم به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

وی افزود: این کنگره 18 اسفندماه در آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر و با سخنرانی ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول