اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی برنامه پنج‌ ساله پنجم؛

نیمی از بقاع متبرکه اصفهان به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با توجه به برنامه‌های این اداره باید طی برنامه پنج‌ ساله پنجم نیمی از بقاع متبرکه موجود در سطح استان به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

نیمی از بقاع متبرکه اصفهان به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی ظهر امروز در دومین مرحله دوره آموزشی مدیران فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی به صورت همایش‌های منطقه‌ای در راستای آموزش مدیران فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش مسئولان و مدیران فرهنگی بقاع متبرکه یکی از برنامه‌های اجرایی سازمان اوقاف در راستای تبدیل اماکن مذهبی به قطب فرهنگی است، اضافه کرد: سازمان اوقاف این دوره‌ها را به صورت منطقه‌ای و در میان استان‌های کشور برگزار می‌کند و دومین مرحله این دوره‌ها در استان‌های اصفهان، مرکزی، یزد و چهار محال بختیاری به مدت یک روز در اصفهان در حال برگزاری است.

معاون اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در این دوره آموزشی نیز حدود 80 نفر از مسئولان فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رود، ادامه داد: مدیران فرهنگی امامزاده‌ها در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی نقش محوری دارند و برگزاری دوره‌های آموزشی برای بهتر شدن فعالیت‌های آنها در این زمینه نقش موثری دارد.

نقدعلی تاکید کرد: توجیه مسئولان فرهنگی این اماکن نسبت به فعالیت‌های آنها در بقاع متبرکه اصول و خطوط اصلی سازمان را در راستای تبدیل امامزاده‌ها به قطب فرهنگی به آنها نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برقراری ارتباط و تعامل دو سویه میان سازمان اوقاف و مدیران فرهنگی بقاع متبرکه از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: مدیران فرهنگی بقاع متبرکه به عنوان خط مقدم تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی هستند.

معاون اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه مدیران فرهنگی بقاع متبرکه باید نسبت به ساز و کار‌های اصلی سازمان اوقاف در راستای تبدیل شدن امامزاده‌ها به قطب فرهنگی آشنا شوند، بیان داشت: تقسیم بقاع متبرکه به سه سطح ملی، استانی و شهرستانی با توجه به اهمیت این اماکن و وجود شاخصه‌های مورد نیاز برای این اماکن از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این اداره در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اوقاف اصفهان زیر‌ساخت‌های لازم را به منظور تبدیل امامزاده‌ها به قطب فرهنگی فراهم می‌کند، گفت: با توجه به برنامه‌های این اداره باید طی برنامه پنج‌ساله پنجم نیمی از بقاع متبرکه و امامزاده‌های موجود در سطح استان به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

نقدعلی به تعداد بقاع متبرکه موجود در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 703 بقعه در سراسر استان وجود دارد.

انتهای پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول